Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
JJ vs Mr Pollard's Opus vs Bent Chetler
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="N9er" data-source="post: 915605" data-attributes="member: 127886"><p>Jag åker själv på JJ, har inte provat några andra men för att vara snäll kan jag skriva hur jag upplever JJsen. </p><p></p><p>Jag har ett par 185or som skulle visa sig vara för korta, vilket jag redan innan kunde förutspå då jag själv är runt 185. Skillnaden på dig och mig är att jag är 60% park och 40% puder, och då jag inte hittat mycket puder så har det blivit ännu mindre. Åkte bara park innan. När jag åkt puder har de flytit för dåligt tycker jag men de handlar nog om att de är för korta för mig skulle jag tro, är sugen på 195an dock då jag är väldigt nöjd med skidan i sig annars. </p><p></p><p>Blev chockad när jag åkte pist med dom första gången. Jag har en kortare bakgrund med tävlingar i slalom osv och självklart är det inte som ett par riktiga pistlagg men de funkade då bättre än vad jag uppfattat mina smalare park skidor som jag tidigare ägt. Funkade alltså över förväntan i pisten, och i parken älskar jag dom. Mycket roligare än de park skidorna jag haft.</p><p></p><p>Inte så mycket hjälp i själva offpistfrågan men jag tänkte att jag kanske kunde hjälpa på något plan. Väldigt mjuka också, men åter igen så är jag nog för tung och lång för dessa som puder skida.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="N9er, post: 915605, member: 127886"] Jag åker själv på JJ, har inte provat några andra men för att vara snäll kan jag skriva hur jag upplever JJsen. Jag har ett par 185or som skulle visa sig vara för korta, vilket jag redan innan kunde förutspå då jag själv är runt 185. Skillnaden på dig och mig är att jag är 60% park och 40% puder, och då jag inte hittat mycket puder så har det blivit ännu mindre. Åkte bara park innan. När jag åkt puder har de flytit för dåligt tycker jag men de handlar nog om att de är för korta för mig skulle jag tro, är sugen på 195an dock då jag är väldigt nöjd med skidan i sig annars. Blev chockad när jag åkte pist med dom första gången. Jag har en kortare bakgrund med tävlingar i slalom osv och självklart är det inte som ett par riktiga pistlagg men de funkade då bättre än vad jag uppfattat mina smalare park skidor som jag tidigare ägt. Funkade alltså över förväntan i pisten, och i parken älskar jag dom. Mycket roligare än de park skidorna jag haft. Inte så mycket hjälp i själva offpistfrågan men jag tänkte att jag kanske kunde hjälpa på något plan. Väldigt mjuka också, men åter igen så är jag nog för tung och lång för dessa som puder skida. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
JJ vs Mr Pollard's Opus vs Bent Chetler
Tillbaka
Topp