Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
JJ vs Mr Pollard's Opus vs Bent Chetler
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Corin" data-source="post: 915620" data-attributes="member: 54815"><p>Jag körde JJ:s större delen av förra säsongen, ca 80 skiddagar skulle jag tro. Jag är ganska precis lika långa som du, men kanske lite lättare (då iaf). Jag tyckte att 185:an passade rätt bra, om inte lite kort. Men så är jag ju lite knasig när det gäller skidlängder. Men jag gillade skidan, och ångrar inte att jag köpte dem. Körde kanske 75% offpist med alla möjliga sorters snö. De resterande 25% var allt från park till is i alperna. Det är en hyfsat mjuk skida, så den är rätt lekfull. Den kan dock hålla ihop om man kör lite fortare och brantare också, men det blir inte optimalt. Om jag vore du och var tvungen att ha ett par JJ:, så skulle jag ta ett par 195:er, montera rätt nära mitten och köra som satan. </p><p></p><p>Annars tror jag att BC:n skulle bli nästan kort, och Opusen vet jag inte så mycket om. </p><p></p><p>En annan skida du bör lägga till på listan, förutom de Jarle sa, är Nordica Patron. Ganska lika JJ:s, men med lägre rocker (bättre på alla sätt och vis) och ett mer dynamiskt och balanserat flex. Det gör att skidan, trots att den är ungefär lika mjuk som JJ, blir både lekfullare och stabilare på samma gång. Går som satan i pisten också. Dock 2mm smalare. Kommer i både 185 och 195 tror jag.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Corin, post: 915620, member: 54815"] Jag körde JJ:s större delen av förra säsongen, ca 80 skiddagar skulle jag tro. Jag är ganska precis lika långa som du, men kanske lite lättare (då iaf). Jag tyckte att 185:an passade rätt bra, om inte lite kort. Men så är jag ju lite knasig när det gäller skidlängder. Men jag gillade skidan, och ångrar inte att jag köpte dem. Körde kanske 75% offpist med alla möjliga sorters snö. De resterande 25% var allt från park till is i alperna. Det är en hyfsat mjuk skida, så den är rätt lekfull. Den kan dock hålla ihop om man kör lite fortare och brantare också, men det blir inte optimalt. Om jag vore du och var tvungen att ha ett par JJ:, så skulle jag ta ett par 195:er, montera rätt nära mitten och köra som satan. Annars tror jag att BC:n skulle bli nästan kort, och Opusen vet jag inte så mycket om. En annan skida du bör lägga till på listan, förutom de Jarle sa, är Nordica Patron. Ganska lika JJ:s, men med lägre rocker (bättre på alla sätt och vis) och ett mer dynamiskt och balanserat flex. Det gör att skidan, trots att den är ungefär lika mjuk som JJ, blir både lekfullare och stabilare på samma gång. Går som satan i pisten också. Dock 2mm smalare. Kommer i både 185 och 195 tror jag. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
JJ vs Mr Pollard's Opus vs Bent Chetler
Tillbaka
Topp