Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Jl
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Knolpak" data-source="post: 85841"><p>Jag springer själv runt i en skidjacka till vardags precis som dom gör i deras gula snöbollar och trivs väldigt bra med det. Äger 2st dunjackor (jämför dom med JL:en) och 2st skidjackor men föredrar helt klart skidjacka då dessa andas mycket bättre och sitter allmänt bättre. Tänk när man sätter sig på en varm buss eller liknande så är det väldigt behändigt att ha en jacka som andas bra så slipper man hålla på att ta sig den och strula. Här tror jag det handlar mest om utseende. För enligt mig så kan inget bli bättre än tex en goretexjacka eller liknande då dessa fungerar utmärkt till både utseende och funktion. Deras jackor fungerar (enligt mig) bara till utseende. En ska image-pryl. Även om den inte fallar mig i smaken...</p><p></p><p>Men jag håller med dig Thullan. Spenderar man 5% av jackans liv i pisten kan det nog vara värt det. Valet mellan skidjacka eller JL hänger helt på vad man ska ha den till, som med allt annat. Tyvärr så JL fått lite av en töntstämpel över sig. Vilket är synd för dom har faktiskt snygga kläder.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Knolpak, post: 85841"] Jag springer själv runt i en skidjacka till vardags precis som dom gör i deras gula snöbollar och trivs väldigt bra med det. Äger 2st dunjackor (jämför dom med JL:en) och 2st skidjackor men föredrar helt klart skidjacka då dessa andas mycket bättre och sitter allmänt bättre. Tänk när man sätter sig på en varm buss eller liknande så är det väldigt behändigt att ha en jacka som andas bra så slipper man hålla på att ta sig den och strula. Här tror jag det handlar mest om utseende. För enligt mig så kan inget bli bättre än tex en goretexjacka eller liknande då dessa fungerar utmärkt till både utseende och funktion. Deras jackor fungerar (enligt mig) bara till utseende. En ska image-pryl. Även om den inte fallar mig i smaken... Men jag håller med dig Thullan. Spenderar man 5% av jackans liv i pisten kan det nog vara värt det. Valet mellan skidjacka eller JL hänger helt på vad man ska ha den till, som med allt annat. Tyvärr så JL fått lite av en töntstämpel över sig. Vilket är synd för dom har faktiskt snygga kläder. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Jl
Tillbaka
Topp