Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
Jobb+boende, tack!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="MnO" data-source="post: 144883" data-attributes="member: 12152"><p>Det kan nog vara riktigt svårt att ordna det så här långt in på säsongen. Jag tror att det bästa alternativet är att åka ner till aktuell plats och höra runt efter platser som har blivit lediga. Det händer varje år att säsongare bryter ben eller skadar sig på annat sätt, alternativt tröttnar på att jobba och åker hem eller helt enkelt slutar jobba. Med lite tur hittar du en sådan restplats eller något annat sent utannonserat arbete. Kolla anslagstavlor och fråga runt i butiker, restauranger och hotell och liknande på orten. Om någon vecka eller två börjar de tyska sportloven och det är högsäsong i alperna och det är taktiskt rätt att fråga i samband med det. Ofta kan då en del företag behöva ta in extra personal när dom märker att arbetsbördan blir för stor. Det kan vara allt från några extratimmar till dygnetruntjobb.</p><p></p><p>Att gå vägen via internationella arbetsförmedlingar eller liftbolagens hemsidor är nog rätt kört i slutet på januari.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="MnO, post: 144883, member: 12152"] Det kan nog vara riktigt svårt att ordna det så här långt in på säsongen. Jag tror att det bästa alternativet är att åka ner till aktuell plats och höra runt efter platser som har blivit lediga. Det händer varje år att säsongare bryter ben eller skadar sig på annat sätt, alternativt tröttnar på att jobba och åker hem eller helt enkelt slutar jobba. Med lite tur hittar du en sådan restplats eller något annat sent utannonserat arbete. Kolla anslagstavlor och fråga runt i butiker, restauranger och hotell och liknande på orten. Om någon vecka eller två börjar de tyska sportloven och det är högsäsong i alperna och det är taktiskt rätt att fråga i samband med det. Ofta kan då en del företag behöva ta in extra personal när dom märker att arbetsbördan blir för stor. Det kan vara allt från några extratimmar till dygnetruntjobb. Att gå vägen via internationella arbetsförmedlingar eller liftbolagens hemsidor är nog rätt kört i slutet på januari. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
Jobb+boende, tack!
Tillbaka
Topp