Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
jobb i chamonix...??
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Andi" data-source="post: 41377"><p>där hållar jag inte med dig... av många anledningar...</p><p></p><p> tjänar man inte pengar så gör man av med dom. </p><p>om man jobbar några dagar i veckan, säg kvällstid så tjänar man pengar istället för att sitta nånstans å dricka bärs. oftast så får man även middagsmat + dricks. det gör att om man jobbar en kväll så gör man typ en 3:dubbel vinst (gör inte av med ölpengar, får lön, får mat/dricka). </p><p></p><p>Du verkar fokusera på partybiten, och jag håller med dig. Det är där mest pengar går åt. Det är helt sjukt, egentligen, hur man prioriterar. Man snålar å köper pastan som är 10 cent billigare per kilo, sedan går man ut å super upp 50E. Jobbar man då nånstans så kan man gå dit å dricka billigt (gratis? <img src="https://cdn.jsdelivr.net/joypixels/assets/8.0/png/unicode/64/1f642.png" class="smilie smilie--emoji" loading="lazy" width="64" height="64" alt=":-)" title="Smile :-)" data-smilie="1"data-shortname=":-)" /> vare sig man förfestar </p><p>eller inte. Om man jobbar nånstans så får man i många fall rabatt på "kompisställen". Alltså, pengar att tjäna där också.</p><p></p><p>Till sist... omväxling förnöjer... att festa lr spela kortspel i 3 månader blir tillsist lite enformigt... så varför inte ha lite omväxling på ett jobb. </p><p></p><p>Skidåkning hinner man med i alla fall... Beror väl lite på hur många dagar i veckan man vill åka... Har haft kompisar som legat på 90-95 % skiddagar per säsong respektive typ 5 dagar på hela säsongen. </p><p></p><p>Alltså... jobba hemma.. men även nere på orten... det blir både roligare å billigare... När man jobbar så får man ju så mycket mer än bara lönechecken. </p><p>Ha d! Andreas</p><p></p><p>ps. har man taskigt me flis, kan man ju alltid gå ut å leta efter hönor å kidnappa några å göra en delikat middag på dom... Akta er för kackel i hissen bara! <img src="https://cdn.jsdelivr.net/joypixels/assets/8.0/png/unicode/64/1f642.png" class="smilie smilie--emoji" loading="lazy" width="64" height="64" alt=":-)" title="Smile :-)" data-smilie="1"data-shortname=":-)" /></p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Andi, post: 41377"] där hållar jag inte med dig... av många anledningar... tjänar man inte pengar så gör man av med dom. om man jobbar några dagar i veckan, säg kvällstid så tjänar man pengar istället för att sitta nånstans å dricka bärs. oftast så får man även middagsmat + dricks. det gör att om man jobbar en kväll så gör man typ en 3:dubbel vinst (gör inte av med ölpengar, får lön, får mat/dricka). Du verkar fokusera på partybiten, och jag håller med dig. Det är där mest pengar går åt. Det är helt sjukt, egentligen, hur man prioriterar. Man snålar å köper pastan som är 10 cent billigare per kilo, sedan går man ut å super upp 50E. Jobbar man då nånstans så kan man gå dit å dricka billigt (gratis? :-) vare sig man förfestar eller inte. Om man jobbar nånstans så får man i många fall rabatt på "kompisställen". Alltså, pengar att tjäna där också. Till sist... omväxling förnöjer... att festa lr spela kortspel i 3 månader blir tillsist lite enformigt... så varför inte ha lite omväxling på ett jobb. Skidåkning hinner man med i alla fall... Beror väl lite på hur många dagar i veckan man vill åka... Har haft kompisar som legat på 90-95 % skiddagar per säsong respektive typ 5 dagar på hela säsongen. Alltså... jobba hemma.. men även nere på orten... det blir både roligare å billigare... När man jobbar så får man ju så mycket mer än bara lönechecken. Ha d! Andreas ps. har man taskigt me flis, kan man ju alltid gå ut å leta efter hönor å kidnappa några å göra en delikat middag på dom... Akta er för kackel i hissen bara! :-) [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
jobb i chamonix...??
Tillbaka
Topp