Jobb i Oslo finnes

• Trådstartare Trådstartare Micke_Finland
  • Start datum Start datum
M

Micke_Finland

Guest
Jobb i Oslo finnes
Vi behøver en till person på mitt jobb i Oslo. Tænkte att jag skulle hjælpa någon hær att tjæna ihop lite resepengar.

Det handlar om sæsongsjobb. Sæsongen børjade i september och pågår fram till jul.

Føretaget broderar in namn på handdukar, møssor, toalettvæskor och dylikt. Størsta delen av førsæljningen består av julklappar, vilket leder till att det ær fruktansvært mycket jobb hela høsten.

Ditt jobb blir att kolla att det som blivit broderat blivit rætt, och packa bestællningar. Lite andra arbetsuppgifter blir det också. Du blir lite av en allt i allo. Egentligen ær vi allihopa det. Man gør det som behøvs helt enkelt.

Det ær vældigt, vædigt høgt tempo. Du måste vara van och kunna fungera bra i en stressig situation.

Det ABSOLUT viktigaste ær att du har ordentlig arbetsmoral. Det hær jobbet ær inte riktigt som alla andra jobb. Det førvæntas att du ger allt, hela tiden. Ingenting før slackers alltså. Det kan bli fysiskt tungt ibland, men inte øverdrivet mycket.

Det kan bli obekvæma arbetstider. I just din stællning blir det ingen fast tid som du børjar och slutar, utan det varierar. Helgjobb blir det också hela tiden.

Eftersom det ær sæsongsjobb så ær det fast timløn. Du tjænar lika mycket hela tiden, æven nær det ær helg. Blir det fråga om nattjobb så tjænar du lite mer.

Nu låter inte detta så vældigt lockande, kanske du tycker. Det ær det inte heller, før vanliga mænniskor. Dærfør bjuder jag ut jobbet hær. Pointen ær den att du kan jobba vældigt, vældigt mycket. Før mig sjælv ær det det enda som behøvs. Jag jobbar sæsongen hær, och så tar jag ledigt resten av året. Passar mig perfekt. Passar också många hær perfekt, kan jag tænka mig.

Vi behøver en kille(inte mitt beslut, men så ær det). Vi behøver en kille genast. Typ, imorgon. Du behøver vara i Oslo redan. Svara hær, eller ring mig på 92485697 så kan vi ta en prat.

/Micke

Jobb i Oslo finnes
Jag har en person som kommer imorgon nu.

Om någon annan ær intresserad kan ni fortfarande skriva hær. Chefen sæger att vi inte behøver fler heltidsjobbare, men jag kan næstan garantera att vi kommer behøva en till i något skede. Deltid kommer det alldeles sækert finnas. Sæsongen kom igång vældigt tidigt i år, och det blir bara mer och mer jobb hela tiden.

Jobb i Oslo finnes
Blev inte något av den førsta personen. Nosskire hær ligger først på listan nu, men om inte han tar det så ær jobbet fortfarande ledigt. Så skriv om du ær intresserad!

Jobb i Oslo finnes
Låter som ett jobb för mig, men behöver veta lite mer beträffande de praktiska bitarna,

kontaka gärna mig på msn!

Jobb i Oslo finnes
Tja

Jag vet att det var killar du sokte, men jag ar aspa iaf (a a o finns inte har, sitter i Spanien). Come on, jag kommer! Fixa. Jag har arbetat pa broderiforetag tidigare, med typ lite allt i allo dar med. Kundkontakt, broderi, programering m.m. Sa jag ar intresserad iaf om din chef skulle andra sig!

Redo att lamna Spanien nar som helst om det skulle dyka upp jobb nu, bara sa att du vet. Maste spara ihop pengar till Asien-resa i januari..

Mvh Lotta

Jobb i Oslo finnes
Om jag mot all förmodan inte skulle palla trycket så vet micke var han ska vända sig ;)
Verkar dock lösa sig med boende just i detta nu !

Varför vill du bort från spanien för... Norge är ju dyrare och kallare ^^

Jobb i Oslo finnes
Well, jag jobbar pa ett telemarketingforetag i Fuengirola och har tjanar jag inte varst mycket. Dessutom lever man upp det man tjanar hela tiden har, sa det funkar inteee.. Jag maste bort och jobba som en galning, sa att jag inte har tid over att spendera. Sant att det ar kallare och eftersom jag tankte aka direkt till Norge sa kommer jag antagligen do med tanke pa att man inte har klader med sig hit. Oh well. Smallar man far ta liksom.

Jobb i Oslo finnes
Du kan ju alltid komma hit. Grundlon 6.30/h, men om man saljer 2 i timmen far man 9 euro. Men nu ska du ju till Oslo.. Hor av er om det blir jobb ledigt = )

Jobb i Oslo finnes
Nosskire børjar som sagt imorgon. Och tur ær det. Jag har jobbat 12h+dagar længe nu, och det blir lite væl mycket nær man jobbar varenda dag. Ska bli skønt med en till person som hjælper till att avlasta lite. Jag tror som sagt att vi kommer behøva mer folk, men kan inte lova nånting ænnu.

Jobb i Oslo finnes
Nu ær jag inte helt hundra, men jag har før mig att chefen sa att det blir 120 i børjan under upplærningen, och 130 sedan om det visar sig att man faktiskt ær till någon nytta. Jag har bara 130 också, så jag borde egentligen børja løneførhandla, så mycket som jag sliter...

Jobb i Oslo finnes
120-130 kr/h utan fasta arbetstider och utan övertids- och helgersättning? Stressigt jobb med högt tempo? Jag hoppas verkligen det är 130kr rakt ner i fickan, annars låter det som ett slavjobb, och de 'vita' slavjobben är väl avskaffade i det här landet? Oslo är fullt av välbetalda jobb, det här hade jag inte ens övervägt..

Jobb i Oslo finnes
Måste vara jag som ær en hora før pengar då, eftersom det enda jag bryr mig om ær att jag drar in 30k netto i månaden och kan ta ledigt resten av året. Alla ær vi olika.

Jobb i Oslo finnes
Ja alla är vi väl horor för pengar, 30k i månaden är ju mycket pengar, bara att gratulera. Men jag vill ju också informera folk som läser den här tråden och inte har så stor erfarenhet av arbetsmarknaden i Oslo att det faktiskt inte är någon extraordinär lön för den arbetsinsatsen. Jag gissar att du jobbar uppåt 300 timmar i månaden? Jag bor här och jag skulle kalla timlönen för godkänd för att vara ett förstajobb men övertidsvillkåren är ju rent usla. I stort sett alla andra jobb här är styrda av för arbetstagaren ganska förmånliga villkår vad gäller övertid och obekväma arbetstider. Det enda som jag ser kan vara lockande med ditt erbjudande verkar vara att man verkar kunna jobba ungefär hur mycket som helst. Men ett jobb som erbjuder det behöver man inte leta med ljus och lykta efter direkt. Så det jag vill säga till er som funderar på det här jobbet, kanske ska ni även undersöka vilka alternativ som finns, och det är ett tips som jag bjuder på helt gratis. Micke, du verkar ju trivas på ditt jobb och jag trivs på mitt, och även jag är ledig större delen av året, så då behöver vi inte byta med varandra iallafall!

Tillbaka
Topp