Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Jobb inom skidvärlden - Hjälp!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Heddious" data-source="post: 1079616" data-attributes="member: 77701"><p>Jag instämmer med din far. De bästa jobben för att maxa skidåkningen är som diskare, eller vad som helst på restauranger som är just restauranger – inte barer/nattklubbar med öppet efter midnatt.</p><p>Optimala arbetstider, käk på jobbet och du kommer hem i vettig tid för att orka upp tidigt dagen efter. Afterski hinner du med på lediga dagar, och vill du ut och härja på byn så kan du gå ut direkt efter jobbet.</p><p></p><p>Det är klyschigt men de flesta säsongare är mer eller mindre intresserade av tre saker:</p><p></p><p>Åka</p><p>Festa</p><p>Jobba</p><p></p><p>Du kommer bara kunna göra två av dem så mycket som du vill, och är åkning prio ett och jobba ett ekonomiskt påtvingat prio två så skulle jag säg att kvällsjobb på restaurang är så bra det kan bli när det kommer till säsongsjobb.</p><p></p><p>Att jobba i skidbutik/uthyrning är lockande för att prylar är kul och en får möjlighet att testa saker, men nackdelen är att det ofta handlar om heldagsjobb x antal dagar i veckan, och det <strong>suger</strong> verkligen att gå till jobbet när det har dumpat och polarna ska ut och åka. Been there done that, tyckte inte det var värt det.</p><p></p><p>Hinner inte skriva mer just nu, men det var en snabbversion av mina fem cent.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Heddious, post: 1079616, member: 77701"] Jag instämmer med din far. De bästa jobben för att maxa skidåkningen är som diskare, eller vad som helst på restauranger som är just restauranger – inte barer/nattklubbar med öppet efter midnatt. Optimala arbetstider, käk på jobbet och du kommer hem i vettig tid för att orka upp tidigt dagen efter. Afterski hinner du med på lediga dagar, och vill du ut och härja på byn så kan du gå ut direkt efter jobbet. Det är klyschigt men de flesta säsongare är mer eller mindre intresserade av tre saker: Åka Festa Jobba Du kommer bara kunna göra två av dem så mycket som du vill, och är åkning prio ett och jobba ett ekonomiskt påtvingat prio två så skulle jag säg att kvällsjobb på restaurang är så bra det kan bli när det kommer till säsongsjobb. Att jobba i skidbutik/uthyrning är lockande för att prylar är kul och en får möjlighet att testa saker, men nackdelen är att det ofta handlar om heldagsjobb x antal dagar i veckan, och det [b]suger[/b] verkligen att gå till jobbet när det har dumpat och polarna ska ut och åka. Been there done that, tyckte inte det var värt det. Hinner inte skriva mer just nu, men det var en snabbversion av mina fem cent. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Jobb inom skidvärlden - Hjälp!
Tillbaka
Topp