Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Skibumkompisar
jobb och boende
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Dave_Spruce" data-source="post: 48729" data-attributes="member: 29566"><p>Åk till Cham! visst det är mycket folk men det är inte såå svårt att få jobb om man anstränger sig lite. I december kan det vara svårt dock, barer/restauranger osv vill itne ansälla innan säsongen kommer igån, de har redan baspersonalen klar. Efter jul/nyår behövs det alltid extra personal, folk slutar, blir sparkade och skadar sig, då är det itne så svårt att skaffa ett jobb..</p><p></p><p>Det är dock sant att man får slåss om snön, men man får alltid ett par GRYMMA åk, och de kan man leva på länge + att är man lite fräck hittar man alltid nåt orört, nån stans, utan att behöva gå alls. Man kan tex ta någon av rännorna ner från Brevent/Flegere ner i dalen. Jag åkte en sån ränna som sista åket på dagen efter att det snöat kopiöst. Det var träd, stenar, buskar och bäckar, men skoj åkning och helt orört och det gick utan större bekymmer. Klart satsar man på Grant Mnts direkt på morgonen en solig dag efter dump får du slåss, seriöst.. Grand Mnts om det är storm och snöar = minimal sikt kan du åka hela dagen och pumpa puder upp till pannan.</p><p></p><p>+ Att det är fint priss i Cham, mycket svenskar, mycket bra fest + att jag är där <img src="https://cdn.jsdelivr.net/joypixels/assets/8.0/png/unicode/64/1f609.png" class="smilie smilie--emoji" loading="lazy" width="64" height="64" alt=";)" title="Wink ;)" data-smilie="2"data-shortname=";)" /></p><p></p><p>Ses i Cham i vinter</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Dave_Spruce, post: 48729, member: 29566"] Åk till Cham! visst det är mycket folk men det är inte såå svårt att få jobb om man anstränger sig lite. I december kan det vara svårt dock, barer/restauranger osv vill itne ansälla innan säsongen kommer igån, de har redan baspersonalen klar. Efter jul/nyår behövs det alltid extra personal, folk slutar, blir sparkade och skadar sig, då är det itne så svårt att skaffa ett jobb.. Det är dock sant att man får slåss om snön, men man får alltid ett par GRYMMA åk, och de kan man leva på länge + att är man lite fräck hittar man alltid nåt orört, nån stans, utan att behöva gå alls. Man kan tex ta någon av rännorna ner från Brevent/Flegere ner i dalen. Jag åkte en sån ränna som sista åket på dagen efter att det snöat kopiöst. Det var träd, stenar, buskar och bäckar, men skoj åkning och helt orört och det gick utan större bekymmer. Klart satsar man på Grant Mnts direkt på morgonen en solig dag efter dump får du slåss, seriöst.. Grand Mnts om det är storm och snöar = minimal sikt kan du åka hela dagen och pumpa puder upp till pannan. + Att det är fint priss i Cham, mycket svenskar, mycket bra fest + att jag är där ;) Ses i Cham i vinter [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Skibumkompisar
jobb och boende
Tillbaka
Topp