Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Jobb som skidinstruktör i Österike första gången.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="A0S" data-source="post: 942056" data-attributes="member: 120267"><p>Hej! Skidskolan står inte alltid för boendet, men om man har kontakt med sin arbetsgivare och kollar upp att de erbjuder boende så stämmer det. Men man ska inte ta allt för givet, även fast skidskolan säger att du får boende sÅ kan det vara bra att åka ner tidigt på säsongen och kirra en plats.</p><p></p><p>Angående vilka steg du måste ha så beror det på hur avancerat du vill lära ut. Självklart anställer de hellre en person som har gått så många steg som möjligt men på många större orter så räcker steg 1 utmärkt, men då är det ju nästan till 100% barnskidskola som man får syssla med.</p><p></p><p>Jag kan rekommendera Den Norske Skiskole (DNS) som varje år anordnar en steg 1/ Trinn 1 kurs nere i Bad Gastein i början av säsongen. I slutet av kursen får man "köra upp" inför några österrikiska skidskoler som håller till nere i BG och om de tycker du är duktig så anställer de dig säsongen ut. DNS utbildning står (som jag har uppfattat det) även lite högre i kurs/ status utomlands än SLAOs och Friluftsfrämjandets utbildningar.</p><p>Själv tyckte jag att utbildningen i sig var sjukt kul och hoppas att du får en rolig vinter nästa säsong.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="A0S, post: 942056, member: 120267"] Hej! Skidskolan står inte alltid för boendet, men om man har kontakt med sin arbetsgivare och kollar upp att de erbjuder boende så stämmer det. Men man ska inte ta allt för givet, även fast skidskolan säger att du får boende sÅ kan det vara bra att åka ner tidigt på säsongen och kirra en plats. Angående vilka steg du måste ha så beror det på hur avancerat du vill lära ut. Självklart anställer de hellre en person som har gått så många steg som möjligt men på många större orter så räcker steg 1 utmärkt, men då är det ju nästan till 100% barnskidskola som man får syssla med. Jag kan rekommendera Den Norske Skiskole (DNS) som varje år anordnar en steg 1/ Trinn 1 kurs nere i Bad Gastein i början av säsongen. I slutet av kursen får man "köra upp" inför några österrikiska skidskoler som håller till nere i BG och om de tycker du är duktig så anställer de dig säsongen ut. DNS utbildning står (som jag har uppfattat det) även lite högre i kurs/ status utomlands än SLAOs och Friluftsfrämjandets utbildningar. Själv tyckte jag att utbildningen i sig var sjukt kul och hoppas att du får en rolig vinter nästa säsong. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Jobb som skidinstruktör i Österike första gången.
Tillbaka
Topp