Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Jobb som skidinstruktör i Österike första gången.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="JPage" data-source="post: 945630" data-attributes="member: 132936"><p>Har gjort 4 säsonger i Österrike på 3 olika orter. Skidskolan har alltid stått för boende (kan hända att dom tar typ 5 euro från din lön per dag för det). Så oroa dig inte för boende.. Det du bör oroa dig för är utbildningen. vad förgående personer skrivit känner jag inte igen.</p><p></p><p>Det min chef sa första året till en annan svensk när han kom med sin svenska utbildning var följande: Antingen gör du Tirols utbildning (Anwärter ausbildung) eller så stannar du i inhängnat område säsongen ut. För att jobba i österrike på pisterna behöver du skilehrer ausweis vilket du bara kan erhålla genom deras utbildningar. Dessa utbildningar äger rum i typ slutet av november och i december, <a href="http://www.snowsporttirol.at/" target="_blank">http://www.snowsporttirol.at/</a> där hittar du skidskolor som söker skidlärare och utbildningsdatum etc etc.. </p><p></p><p>Detta är alltså om du vill jobba i Tirol, hur dom gör i Salzburg vet jag inte säkert. Det finns steg 1-3. Första året blir du nog ganska fucked. Utan erfarenhet får du bara snoriga ungar som ska upp i någon stackars T-bar. MEN ett tips är att försöka få jobb vid en liten skidskola, där har du oftast bättre villkor och mer privatlektioner vilekt innebär mer dricks, bättre åkare etc.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="JPage, post: 945630, member: 132936"] Har gjort 4 säsonger i Österrike på 3 olika orter. Skidskolan har alltid stått för boende (kan hända att dom tar typ 5 euro från din lön per dag för det). Så oroa dig inte för boende.. Det du bör oroa dig för är utbildningen. vad förgående personer skrivit känner jag inte igen. Det min chef sa första året till en annan svensk när han kom med sin svenska utbildning var följande: Antingen gör du Tirols utbildning (Anwärter ausbildung) eller så stannar du i inhängnat område säsongen ut. För att jobba i österrike på pisterna behöver du skilehrer ausweis vilket du bara kan erhålla genom deras utbildningar. Dessa utbildningar äger rum i typ slutet av november och i december, [URL]http://www.snowsporttirol.at/[/URL] där hittar du skidskolor som söker skidlärare och utbildningsdatum etc etc.. Detta är alltså om du vill jobba i Tirol, hur dom gör i Salzburg vet jag inte säkert. Det finns steg 1-3. Första året blir du nog ganska fucked. Utan erfarenhet får du bara snoriga ungar som ska upp i någon stackars T-bar. MEN ett tips är att försöka få jobb vid en liten skidskola, där har du oftast bättre villkor och mer privatlektioner vilekt innebär mer dricks, bättre åkare etc. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Jobb som skidinstruktör i Österike första gången.
Tillbaka
Topp