Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Jobb som skidlärare i Alperna, Österrike
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="beng122" data-source="post: 1022894" data-attributes="member: 144643"><p>Om du är säker på att du vill jobba just Österrike så skulle jag om jag varit du nog gått den österrikiska utbildningen istället för den svenska. Om du kan tyska redan så är ju det inga problem. En skidlärarutbildning kostar pengar vart du än gör den, men att lägga ut 16 000 med Avista är inte nödvändigt. Vad jag förstod det så är det den österrikiska Anwärter-utbildningen som man får via dom, men om du bokar den själv istället för via Avista kommer det kosta mycket mycket mindre. Om du vet någon eller några speciella skidorter som du skulle vilja jobba i så börja med att maila dem och se vad de kräver för utbildning, vissa godkänner den svenska utbildningen också medan vissa kräver den österrikiska. Dessutom kan det kanske vara l'ättare att få jobb om man har den österrikiska, om man inte har gått väldigt många steg i Sverige och/eller redan har jobberfarenhet. Och om man vill gå direkt till att jobba i Österrike och inte först via en svensk skidskola och samla på sig erfarenhet, så skulle jag tro att den smartaste vägen att gå är att ha den österrikiska utbildningen. Antwärter-utbildningen i Österrike finns på olika områden, t ex Salzburgerland där den här Avistautbildningen var, då är det också på någon av skidorterna i Salzburgerland som man kan få jobb sen. Så om man till exempel vill jobba någonstans i Tirol så bör man gå utbildningen där istället. Men som sagt, maila lite olika skidskolor i olika orter och se vad de har för krav.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="beng122, post: 1022894, member: 144643"] Om du är säker på att du vill jobba just Österrike så skulle jag om jag varit du nog gått den österrikiska utbildningen istället för den svenska. Om du kan tyska redan så är ju det inga problem. En skidlärarutbildning kostar pengar vart du än gör den, men att lägga ut 16 000 med Avista är inte nödvändigt. Vad jag förstod det så är det den österrikiska Anwärter-utbildningen som man får via dom, men om du bokar den själv istället för via Avista kommer det kosta mycket mycket mindre. Om du vet någon eller några speciella skidorter som du skulle vilja jobba i så börja med att maila dem och se vad de kräver för utbildning, vissa godkänner den svenska utbildningen också medan vissa kräver den österrikiska. Dessutom kan det kanske vara l'ättare att få jobb om man har den österrikiska, om man inte har gått väldigt många steg i Sverige och/eller redan har jobberfarenhet. Och om man vill gå direkt till att jobba i Österrike och inte först via en svensk skidskola och samla på sig erfarenhet, så skulle jag tro att den smartaste vägen att gå är att ha den österrikiska utbildningen. Antwärter-utbildningen i Österrike finns på olika områden, t ex Salzburgerland där den här Avistautbildningen var, då är det också på någon av skidorterna i Salzburgerland som man kan få jobb sen. Så om man till exempel vill jobba någonstans i Tirol så bör man gå utbildningen där istället. Men som sagt, maila lite olika skidskolor i olika orter och se vad de har för krav. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Jobb som skidlärare i Alperna, Österrike
Tillbaka
Topp