Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
jobb "visum" till schweiz ?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="honeback" data-source="post: 443943" data-attributes="member: 77149"><p>När ja va där (feb-april) så gick jag bara ner till Gemiende? (Staten) efter jag fixat ett jobb. Då fick jag ett Arbetskort och lite andra papirus som e nödvändiga för att vistas i Schweiz. Meningen med det här är att alla som arbetar i Schweiz ska vara registrerade så dom har koll på att ingen lever illegalt där, lite som i Sverige.</p><p>Papprena tar inte många dagar att fixa, de blir bara lite spring fram och tillbaka. Glöm inte köpa Hellikopterförsäkring när du anländer. Har för mig att den kosta typ 500kr och för att köpa den måste du ha ditt röda kort som du får när du går till Gemeinde.</p><p>Om du inte skaffar ditt Gemeinde-intyg så kan de bli problem om du hamnar i kläm med rättvisan. Så det kan vara lite problem att vara fri bummare där.</p><p>Ursäkta om ja formulera mig lite konstigt. E lite morgontrött. Förresten, var i Schweiz ska du?</p><p>Anders</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="honeback, post: 443943, member: 77149"] När ja va där (feb-april) så gick jag bara ner till Gemiende? (Staten) efter jag fixat ett jobb. Då fick jag ett Arbetskort och lite andra papirus som e nödvändiga för att vistas i Schweiz. Meningen med det här är att alla som arbetar i Schweiz ska vara registrerade så dom har koll på att ingen lever illegalt där, lite som i Sverige. Papprena tar inte många dagar att fixa, de blir bara lite spring fram och tillbaka. Glöm inte köpa Hellikopterförsäkring när du anländer. Har för mig att den kosta typ 500kr och för att köpa den måste du ha ditt röda kort som du får när du går till Gemeinde. Om du inte skaffar ditt Gemeinde-intyg så kan de bli problem om du hamnar i kläm med rättvisan. Så det kan vara lite problem att vara fri bummare där. Ursäkta om ja formulera mig lite konstigt. E lite morgontrött. Förresten, var i Schweiz ska du? Anders [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
jobb "visum" till schweiz ?
Tillbaka
Topp