Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Skibumkompisar
Jobba för Langley 13/14
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Dekadent" data-source="post: 1014122" data-attributes="member: 132445"><p>Tjo, har jobbat en vintersäsong för Langley nu senaste 12/13. Ska förmodligen göra nästa säsong med samma företag och på samma ställe.</p><p></p><p>Först så ska det sägas att det är sjukt stor skillnad på säsongen beroende på vad du ska arbeta som. Guiderna blir rent generellt lite för sig själva då resten av hotellpersonalen jobbar på deras lediga tid. Jag fick själv erbjudande om att arbeta som guide, men tackade nej och blev hotellstaff(diskare) istället. Bästa jag någonsin gjort, för vem vill jobba ihjäl sig under veckorna, sitta på sunkiga transferbussar samt ge upp nästan all sin skidåkning mot att åka runt med knappt backsäkra gäster? Tar hellre kvällsjobb och åker alla dagar hursomhelst. </p><p></p><p>Företaget i sig är väl inget märkvärdigt. Boendet är olika från ort till ort, men generellt rätt så kasst för det man betalar för. Maten är lite samma, men frukosten är hotellbuffén och p-maten är okej beroende på vad kockarna känner för. Lönen är inget att hänga i julgranen, tror jag fick ut ungefär 3500 i månaden. Jämka är ett måste, annars får du inte ut någonting. </p><p></p><p>Det är trots allt det sjukt kul - du är ju knappast på säsong för att bo fint och tjäna pengar. Hade fantastiska kollegor där nere, och allt som allt en fantastisk säsong med sjukt bra åkning. Jobbet och företaget i sig är inget att hissa, utan är som alla andra alpföretag som anställer ungdomar. Finns bra möjligheter att göra säsong i all oändlighet för företaget då de har massor med sommardestinationer med och vill ha folk från vinter dit. </p><p></p><p>Kan svara på frågor i PM om det är något specifikt.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Dekadent, post: 1014122, member: 132445"] Tjo, har jobbat en vintersäsong för Langley nu senaste 12/13. Ska förmodligen göra nästa säsong med samma företag och på samma ställe. Först så ska det sägas att det är sjukt stor skillnad på säsongen beroende på vad du ska arbeta som. Guiderna blir rent generellt lite för sig själva då resten av hotellpersonalen jobbar på deras lediga tid. Jag fick själv erbjudande om att arbeta som guide, men tackade nej och blev hotellstaff(diskare) istället. Bästa jag någonsin gjort, för vem vill jobba ihjäl sig under veckorna, sitta på sunkiga transferbussar samt ge upp nästan all sin skidåkning mot att åka runt med knappt backsäkra gäster? Tar hellre kvällsjobb och åker alla dagar hursomhelst. Företaget i sig är väl inget märkvärdigt. Boendet är olika från ort till ort, men generellt rätt så kasst för det man betalar för. Maten är lite samma, men frukosten är hotellbuffén och p-maten är okej beroende på vad kockarna känner för. Lönen är inget att hänga i julgranen, tror jag fick ut ungefär 3500 i månaden. Jämka är ett måste, annars får du inte ut någonting. Det är trots allt det sjukt kul - du är ju knappast på säsong för att bo fint och tjäna pengar. Hade fantastiska kollegor där nere, och allt som allt en fantastisk säsong med sjukt bra åkning. Jobbet och företaget i sig är inget att hissa, utan är som alla andra alpföretag som anställer ungdomar. Finns bra möjligheter att göra säsong i all oändlighet för företaget då de har massor med sommardestinationer med och vill ha folk från vinter dit. Kan svara på frågor i PM om det är något specifikt. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Skibumkompisar
Jobba för Langley 13/14
Tillbaka
Topp