Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Skibumkompisar
jobba i alperna, hur gör ja?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Retard" data-source="post: 288876" data-attributes="member: 15529"><p>Otroligt underhållande tråd tycker jag.</p><p>Jag jobbar nu som servitör på Crazy Kanguruh i Stanton men hade lika gärna kunnat vara bartender. Så jag gör väl ungefär det du vill göra. hade inte sökt jobbet innan jag åkte ner utan hörde att de behövde folk o jag provjobbade. Då jag även jobbar som servitör hemma i sverige så var det inga problem. </p><p></p><p>Jag har ingen utbildning, jag har jobbat mig upp i branchen. var nisse under gymnasiet o visade framfötterna o vilja. jag ville hellre bli servitör dock efter ha prövat båda då det betalade bättre(dricksmässigt) o det var inte lika sena nätter(inte ovanligt att man som bartender går hem 2-3 timmar efter stängning om det varit hektiskt). alla ställen jag jobbat på (8-10st) har alla prioriterat erfarenhet högre än utbildningar, och just magalufutbildningar är ett lika stort stående skämt som att skick över provjobbaren till grannbaren för att låna "ögonmåttet" det finns självklart många barer som officiellt kräver utbildning men då en betydligt längre än två veckor. Alla ställen har dock tyckt om att rekrytera inom företaget.</p><p></p><p>göteborgs bartenderskola är ett bra alternativ, även sthlm och london har bra skolor.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Retard, post: 288876, member: 15529"] Otroligt underhållande tråd tycker jag. Jag jobbar nu som servitör på Crazy Kanguruh i Stanton men hade lika gärna kunnat vara bartender. Så jag gör väl ungefär det du vill göra. hade inte sökt jobbet innan jag åkte ner utan hörde att de behövde folk o jag provjobbade. Då jag även jobbar som servitör hemma i sverige så var det inga problem. Jag har ingen utbildning, jag har jobbat mig upp i branchen. var nisse under gymnasiet o visade framfötterna o vilja. jag ville hellre bli servitör dock efter ha prövat båda då det betalade bättre(dricksmässigt) o det var inte lika sena nätter(inte ovanligt att man som bartender går hem 2-3 timmar efter stängning om det varit hektiskt). alla ställen jag jobbat på (8-10st) har alla prioriterat erfarenhet högre än utbildningar, och just magalufutbildningar är ett lika stort stående skämt som att skick över provjobbaren till grannbaren för att låna "ögonmåttet" det finns självklart många barer som officiellt kräver utbildning men då en betydligt längre än två veckor. Alla ställen har dock tyckt om att rekrytera inom företaget. göteborgs bartenderskola är ett bra alternativ, även sthlm och london har bra skolor. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Skibumkompisar
jobba i alperna, hur gör ja?
Tillbaka
Topp