Jobba i Idre

nessan87

Ny medlem
Jobba i Idre
Hej

Funderade på att antingen jobba som skidlärare i Idre eller i Sälen..är trött på Åre, antar att ja vart där för mkt..

Förra året jobbade jag i Sälen men undrar nu hur det är i jämförelse med Idre..

Finns det ngn här som har erfarenhet av att ha jobbat på båda ställena eller bara det ena?
Skulle bli tacksam för svar för jag har ingen aning :P

Jobba i Idre
jag jobbade i idre i vintras, dock i hyran. men idre är ju ett ganska litet ställe om man jämför med åre och sälen så dt blir en sjukt bra sammnhållning där alla känner alla och man aldrig blir ensam. vad gäller jobbet i skidskolan tror jag det är toppen. åkningen blir väl dock efters storleken på fjället och man tröttnade lätt på backarna frammåt mitten av säsongen. men om maninte bara är där för åkningen utanf ör att ha kul o träffa mssa nya kompisar så kan jag verkligen rekomendera idre"!

Jobba i Idre
FF sa:
Verkar sjukt dåligt båda alternativen, åk till alperna.
FF, sitter du och letar upp trådar om att jobba i svenska fjällen bara för att få skriva inlägg om hur dåligt det är och att det är bättre att åka till alperna?

Många vill uppenbarligen jobba i svenska fjällen, kan du då inte skriva inlägg som ger trådskaparen något av värde kanske du inte skulle skriva några inlägg alls?

Senast ändrad:
Jobba i Idre
hej.. jobbade förra säsongen i idre som skidlärare. mycket trevligt ställe.. ganska familjär stämning mellan all personal på fjället. inte så stort som sälen så alla känner alla. skönt berg med åkning på alla håll och det är ju en fördel. fin pipe och två parker. det som är synd är väl att personalbostäderna ligger nere i idre by som är 1 mil från fjället. men det finns ett schysst uteställe nere i byn som heter bakfickan också som man träffas på söndagarna på o tar en pripps o svänger sina lurviga.
ett lugnare ställe än sälen. det finns ju inget hc eller fjällis direkt som i sälen. men det kan bli sköna fester uppe på berget också som tex utsikten. bra afterski på både charlies och utsikten. själv ska jag dock inte tillbaka, det blir alperna i vinter men jag kan varmt rekommendera idre för den som vill prova på en säsong.. ha det fint o åk på alla glada!
gå SCoTT också.. mycket mycket bra utbildning!

Senast ändrad:
Jobba i Idre
jag har inte jobbat i Idre. Brorsan har dock gjort det. han trivdes. Ett gott gäng som alltid höll ihop. Vad det gäller åkningen tycker jag personligen att åkningen är bättre där än lindvallen. Lite mer varierande åkning. finns ju backar i alla 4 väderstreck. vilket gör att du nästan alltid kan komma undan vinden.. Festerna är väl inte på samma nivå som Sälen då Idre är lite mer av ett familje ställe. Men visst finns det nattklubb och afterski. Charlies och Utsikten är trevligt! precis som Fjune säger så är parken och pipen fin.
Får jag chansen drar jag säkert dit när jag slutat skolan..! :)

Jobba i Idre
Hej, jag sökte lite fjäll-jobb i vinter, och valde Idre framför städjobb i Åre. Har en kompis' kompis' som åkt tillbaka flera säsonger till Idre för hon gillar sammanhållningen, känns skönt att det är så, så att man inte blir ensam, man åker ju ändå själv upp (jag iaf) utan att känna någon. Så det blir spännande att se vilka man hamnar med, både i boendet och på jobbet. Jag ska sitta och sälja skipass och skidskola + gå skidlärarkurs och jobba extra i skidskolan. Mkt förväntansfull... !

Kul att höra kommentarer från folk som har jobbat där förut också (både positiva och negativa), så man har lite koll på läget. Nu har ju snön kommit till Idre också, inte långt kvar.. !

Jobba i Idre
Kul med lite positivitet för en gångs skull!! Blir för min del en femte säsong! Ni kommer inte att bli besvikna! Vi ses i vinter!

Tillbaka
Topp