Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Åre
jobba?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="anna_forsmark" data-source="post: 47277" data-attributes="member: 29724"><p>Tja!</p><p>Var i åre säsongen 02/03 Jag var ganska sent ute (dvs slutet av oktober ngn gång) med jobbansökningar och boende, så jag fick ta vad som fanns.</p><p>Boende där uppe är ganska svårt att få tag i (om man inte är ute i god tid) Men har man tur hjälper arbetsgivaren till med boende. </p><p>Arbetade som croupier vilket var rätt ok, då kunnde man åka hela dagarna och jobba en del kvällar.</p><p>Men annars skulle jag gissa att jobba som skidlärare är riktigt bra, dvs om man är bra på att åka. </p><p>Jobba som nattstäd är också ganska bra inom Åre AB (Åre AB får du även sässongskort av vilket annars kostar en del), de brukar också hjälpa till med boende (lgh/rum vid fjällbyn). </p><p>Bodde i bottenvåningen i en villa med 6 andra, hyran var ganska hög (2700/person i mån. i 5-6 månader) men det var centralt och nära liftarna. </p><p>Prova hitta nr till han som äger huset, kommer inte ihåg det själv. Men adressen är Kabinbanevägen 15 Åre, och han heter Kaiser i efternamn och bor i Sthlm och han hyr alltid ut det till sässongare. Annars kan ni söka nr till torpet, massa säsongare som alltid bor där. </p><p></p><p>, lycka till!</p><p></p><p></p><p>//anna</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="anna_forsmark, post: 47277, member: 29724"] Tja! Var i åre säsongen 02/03 Jag var ganska sent ute (dvs slutet av oktober ngn gång) med jobbansökningar och boende, så jag fick ta vad som fanns. Boende där uppe är ganska svårt att få tag i (om man inte är ute i god tid) Men har man tur hjälper arbetsgivaren till med boende. Arbetade som croupier vilket var rätt ok, då kunnde man åka hela dagarna och jobba en del kvällar. Men annars skulle jag gissa att jobba som skidlärare är riktigt bra, dvs om man är bra på att åka. Jobba som nattstäd är också ganska bra inom Åre AB (Åre AB får du även sässongskort av vilket annars kostar en del), de brukar också hjälpa till med boende (lgh/rum vid fjällbyn). Bodde i bottenvåningen i en villa med 6 andra, hyran var ganska hög (2700/person i mån. i 5-6 månader) men det var centralt och nära liftarna. Prova hitta nr till han som äger huset, kommer inte ihåg det själv. Men adressen är Kabinbanevägen 15 Åre, och han heter Kaiser i efternamn och bor i Sthlm och han hyr alltid ut det till sässongare. Annars kan ni söka nr till torpet, massa säsongare som alltid bor där. , lycka till! //anna [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Åre
jobba?
Tillbaka
Topp