Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Film/Foto
Videoklipp
Jon brogan "thug" edit
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="H-T" data-source="post: 436975"><p>Du har väldigt fel med det mesta där. Skillnaden mellan exempelvis Sammy och Wallisch trickpåse i svårighet är hårfin, knappast utklassning till Sammys fördel. Sammy gör inga dubbelvolter för tillfället, snurrar ofta sw 10 eller sw 12. Sammy snurrar sw 10 åt båda håll, sw 12 vet jag inte, men Wallisch klarar av att göra exakt samma saker. Dessutom så vet jag att han även satt ner dubbelvolter, vilket i och för sig Sammy också möjligen gjort utan min vetskap, men det omöjliggör ändå din teori om utklassning i svårighet. Utklassning om stil är en åsikt från din sida och jag tänker inte ens börja prata om det, det är bara korkat av dig att påstå att alla dina älsklingar har mer stil än dessa nya "stjärnor" som så många verkar attraheras av. Det är upp till var och en att bestämma vilke stil man gillar, så släpp gnället om att de nya kör med ful stil, det är knappast någon fakta som kommer att övertala någon, snarare ett påstående utifrån vad du säger, och det bidrar inte med något om du om och om igen upprepar dig hur fult de tycker de kör. Pointless.</p><p></p><p>Och din teori om att de "gamla" kom med något nytt vilket dessa nya åkare inte gör, herregud... Vi kan en än gång ta den beryktade Sammy Carlson som exempel. Kan du ge ett konkret exempel på något nytt han tillförde? Om du är så inskränkt i ditt egna resonemang att du säger att han hade en unik stil, vilket du påstår att vissa medförde, så undrar jag, bidrar då inte varje ny blivande stjärna med en unik stil? För Sammy har inget i sin stil som gör honom mer speciell än till exempel Jon Brogan. Okej, jag tycker inte att Brogan kör snyggt alls, eller ja fram tills han landar är det snyggt, men hans stil är ännu mer unik än Mr Carlsons.</p><p></p><p>Sen skulle man kunna titta tillbaka 10 år och titta på allt som Jon, Tanner och JP m.fl bidrog med till skidåkning, men självklart var det så otroligt mycket lättare att komma med något nytt när sporten var så pass outvecklad. Däremot att Jon lyckades ge den ytterligare en dimension med hans satsning på dubbelvolter är otroligt starkt och respektabelt och gör honom unik. Men säg att Brogan, Wallisch och hela fyrabinio-gänget varit i samma situation som Jon och hans meduppfinnare för tio år sen är jag helt säker på att de kommit med lika mycket nytt som de gjorde. MEN, de var inte i den situationen utan är på väg upp nu, tio år senare då redan nästan allt är påkommet inom skidåkningen. Ändå lyckas de komma med nya saker, vilket du verkar ha missat heeeeeelt.</p><p></p><p>Jag kan räkna upp ett par exempel på vad dessa "nya" åkare har åstadkommit och gör de till unika åkare. </p><p>- Tom Wallisch revolutionerade railandet totalt med sin Superunknown-video och gjorde begreppet "pretzel" världskänt över en natt. Dessutom slutar han aldrig att utveckla och jag tvivlar på att du missat den mängd åkare som i år sitter ner på kickarna i uthoppet för att sedan snurra upprätt i luften. Vem såg majoriteten göra det först? Jo, Tom Wallisch. </p><p></p><p>- Jon Brogan har inte bara skapat en gigantisk Internet-diskussion om hans rideaways, han har även tillfört en dimension till åkningen, även om den inte är lika omfattande som Jons dubbelvolter. Men genom att åka på ett visst sätt har han lyckats få otroligt många personer världen om att vara medvetna om hur de ser ut när de landar, och du kan inte säga att det inte är att tillföra något. Om det är bra eller dåligt är dock en annan fråga.</p><p></p><p>Det sista nya "gangsteraktiga" som jag antar att du har stora problem med men som gjort enormt intryck på skidvärlden är 4bi9. Deras "gangsterattityd" kan vara retande och jag måste säga att det blir lite väl mycket hiphop emellan åt, men man kan knappast anklaga dom för att inte bidra med något. De har gjort skidvärldens relativt stängda filmproducerings-familj öppen för flera. Efter 4bi9 har alltfler mindre producenter börjat producera riktigt bra material, exempel vis Stept Production med bröderna Martini i spetsen. Vilket jag tycker bara är bra eftersom det tvingar jättar som Poor Boyz, Matchstick osv att prestera och utveckla sig och inte hamna i samma gamla bana varje år.</p><p></p><p>Slutligen, och nu citerar jag dig, "De nya kör samma "ghetto" stil hela tiden". Jaha? Kör inte dina "gamla" stjärnor med samma stil hela tiden? Än en gång så brister dina argument då de egentligen bara handlar om att du inte gillar de "nya" åkarnas stil.</p><p></p><p>Slutligen 2, Brady Perron kommer ändra folks syn på skidåkning inom de närmsta åren. Watch out.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="H-T, post: 436975"] Du har väldigt fel med det mesta där. Skillnaden mellan exempelvis Sammy och Wallisch trickpåse i svårighet är hårfin, knappast utklassning till Sammys fördel. Sammy gör inga dubbelvolter för tillfället, snurrar ofta sw 10 eller sw 12. Sammy snurrar sw 10 åt båda håll, sw 12 vet jag inte, men Wallisch klarar av att göra exakt samma saker. Dessutom så vet jag att han även satt ner dubbelvolter, vilket i och för sig Sammy också möjligen gjort utan min vetskap, men det omöjliggör ändå din teori om utklassning i svårighet. Utklassning om stil är en åsikt från din sida och jag tänker inte ens börja prata om det, det är bara korkat av dig att påstå att alla dina älsklingar har mer stil än dessa nya "stjärnor" som så många verkar attraheras av. Det är upp till var och en att bestämma vilke stil man gillar, så släpp gnället om att de nya kör med ful stil, det är knappast någon fakta som kommer att övertala någon, snarare ett påstående utifrån vad du säger, och det bidrar inte med något om du om och om igen upprepar dig hur fult de tycker de kör. Pointless. Och din teori om att de "gamla" kom med något nytt vilket dessa nya åkare inte gör, herregud... Vi kan en än gång ta den beryktade Sammy Carlson som exempel. Kan du ge ett konkret exempel på något nytt han tillförde? Om du är så inskränkt i ditt egna resonemang att du säger att han hade en unik stil, vilket du påstår att vissa medförde, så undrar jag, bidrar då inte varje ny blivande stjärna med en unik stil? För Sammy har inget i sin stil som gör honom mer speciell än till exempel Jon Brogan. Okej, jag tycker inte att Brogan kör snyggt alls, eller ja fram tills han landar är det snyggt, men hans stil är ännu mer unik än Mr Carlsons. Sen skulle man kunna titta tillbaka 10 år och titta på allt som Jon, Tanner och JP m.fl bidrog med till skidåkning, men självklart var det så otroligt mycket lättare att komma med något nytt när sporten var så pass outvecklad. Däremot att Jon lyckades ge den ytterligare en dimension med hans satsning på dubbelvolter är otroligt starkt och respektabelt och gör honom unik. Men säg att Brogan, Wallisch och hela fyrabinio-gänget varit i samma situation som Jon och hans meduppfinnare för tio år sen är jag helt säker på att de kommit med lika mycket nytt som de gjorde. MEN, de var inte i den situationen utan är på väg upp nu, tio år senare då redan nästan allt är påkommet inom skidåkningen. Ändå lyckas de komma med nya saker, vilket du verkar ha missat heeeeeelt. Jag kan räkna upp ett par exempel på vad dessa "nya" åkare har åstadkommit och gör de till unika åkare. - Tom Wallisch revolutionerade railandet totalt med sin Superunknown-video och gjorde begreppet "pretzel" världskänt över en natt. Dessutom slutar han aldrig att utveckla och jag tvivlar på att du missat den mängd åkare som i år sitter ner på kickarna i uthoppet för att sedan snurra upprätt i luften. Vem såg majoriteten göra det först? Jo, Tom Wallisch. - Jon Brogan har inte bara skapat en gigantisk Internet-diskussion om hans rideaways, han har även tillfört en dimension till åkningen, även om den inte är lika omfattande som Jons dubbelvolter. Men genom att åka på ett visst sätt har han lyckats få otroligt många personer världen om att vara medvetna om hur de ser ut när de landar, och du kan inte säga att det inte är att tillföra något. Om det är bra eller dåligt är dock en annan fråga. Det sista nya "gangsteraktiga" som jag antar att du har stora problem med men som gjort enormt intryck på skidvärlden är 4bi9. Deras "gangsterattityd" kan vara retande och jag måste säga att det blir lite väl mycket hiphop emellan åt, men man kan knappast anklaga dom för att inte bidra med något. De har gjort skidvärldens relativt stängda filmproducerings-familj öppen för flera. Efter 4bi9 har alltfler mindre producenter börjat producera riktigt bra material, exempel vis Stept Production med bröderna Martini i spetsen. Vilket jag tycker bara är bra eftersom det tvingar jättar som Poor Boyz, Matchstick osv att prestera och utveckla sig och inte hamna i samma gamla bana varje år. Slutligen, och nu citerar jag dig, "De nya kör samma "ghetto" stil hela tiden". Jaha? Kör inte dina "gamla" stjärnor med samma stil hela tiden? Än en gång så brister dina argument då de egentligen bara handlar om att du inte gillar de "nya" åkarnas stil. Slutligen 2, Brady Perron kommer ändra folks syn på skidåkning inom de närmsta åren. Watch out. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Film/Foto
Videoklipp
Jon brogan "thug" edit
Tillbaka
Topp