Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Film/Foto
Videoklipp
Jon brogan "thug" edit
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="J-rockner" data-source="post: 437035" data-attributes="member: 74169"><p>Öhmm ja. Nu ska jag berätta lite grejer för dig nu. Först och främst: Jon brogan har inte åstakommit en ny unik stil inom sporten, han har gjort ett eget sätt att åka ifrån landningarna det skulle jag knappast kalla revolutionerande. Endast lite udda nyskapande.</p><p></p><p>Sammy carlson. Han är ett leende inom skidåkningen. Han var en av dom första att köra dubbelcork, Hmmmmm???? wallisch??? dadali?? brogan?? öhmm nej det kan dom inte , det är nyskapande, och svårighets relaterat, Bara så du vet finns så oerhört mycket att skapa inom sporten,, så klaga ta mej fan inte på att det inte går att utveckla sporten. sammy är så mycket mera skidåkare än dom dära grabbarna. Självklart så tycker man ju som man själv vill men tyvär ser jag inte det numera, Du kan ju knappast säga att det nya inte kör ghetto?? Man ser ju nästan hela tiden att det kommer nya killar och dem kör denna föraktiga ghetto stilen. Om nyskapande så är det en hel vetenskap, Vi har ju redan i vintras sett nya flippar, kom dom från "de nya"?? nej det gjorde dom inte, så du kan ju inte klaga att det är så svårt för dem att göra nya "grejer" inom sporten. Det var tex simon dumont som gjorde front to misty och den blev genast ett diskussion ämne. Vissa kallade akrobatik vissa inte, jag kallade inte det akrobatik. </p><p></p><p>Och dina saker som de nya har kommit med är ju inte särskilt nya. Wallisch kom med nya rails saker. Jag som sagt förstår inte vad du hade att säga om brogans rideaway, det handa ju inte något om att förändra. </p><p></p><p></p><p>Angående skidfilmsbolagen. Så har jag min mening klar. Parkskidåkning innehåller enligt mig 3 saker: hopp rails och pipe. I dessa bolag du nämner är det ju bara samma koncept, rail hopp,rail hopp. Därför att åkarmatrialet bara behärskar den åkningen. </p><p></p><p>Nu kan vi kolla tex: Matchstick production. Har fått bästa film priset på wast(vast?) adwars i 6 år av wast 8 års levande. Där har vi topåkning i alla kategorier. Det är det jag värdesätter. En oerhört bra skidfilm som tex teddybear crisis ska innehålla allt. Men tyvär innehöll den inge pipe men den var sjukt ändå. Den ska innehålla bigmountain skidåkning i världsklass och i park. Resten går att diskutera men det är det som jag värdesätter.</p><p></p><p></p><p>Till ämnet stil: Denna fråga är en fråga som dyker upp om och om igen. Och vi alla tycker olika men, jag förstår inte bara hur folk kan tycka när en människa dampar runt en cork 9,a utan stavar men kör en rideaway i landningen är cleanare än när en annan person drar en 5 tail. Det klickar inte för mig. Det jag tycker är respekt är när någon kör ett sjukt trick och bottenstompar det.</p><p></p><p>Om man ska göra en bedömning på ett trick tar man ju självklart med stilen. Men också svårighetsgraden på tricket. Det är DÄR jag ser skillnaden mellan de "gamla" (dom är inte ens äldre) och de "nya". Folk förstår inte numera hur man ska tycka, mer och mer tycker som dom andra, vilket man ser i forumet. Men det kanske är så den nya ungdomen tänker. Det gamla har bättre trick , stil och utstrålning än de nya i mitt tycke. </p><p></p><p>Man tycer som man vill och tyck inte som alla andra hela tiden säger jag bara.</p><p></p><p>Har du något mer att säga är jag öppen för diskussion.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="J-rockner, post: 437035, member: 74169"] Öhmm ja. Nu ska jag berätta lite grejer för dig nu. Först och främst: Jon brogan har inte åstakommit en ny unik stil inom sporten, han har gjort ett eget sätt att åka ifrån landningarna det skulle jag knappast kalla revolutionerande. Endast lite udda nyskapande. Sammy carlson. Han är ett leende inom skidåkningen. Han var en av dom första att köra dubbelcork, Hmmmmm???? wallisch??? dadali?? brogan?? öhmm nej det kan dom inte , det är nyskapande, och svårighets relaterat, Bara så du vet finns så oerhört mycket att skapa inom sporten,, så klaga ta mej fan inte på att det inte går att utveckla sporten. sammy är så mycket mera skidåkare än dom dära grabbarna. Självklart så tycker man ju som man själv vill men tyvär ser jag inte det numera, Du kan ju knappast säga att det nya inte kör ghetto?? Man ser ju nästan hela tiden att det kommer nya killar och dem kör denna föraktiga ghetto stilen. Om nyskapande så är det en hel vetenskap, Vi har ju redan i vintras sett nya flippar, kom dom från "de nya"?? nej det gjorde dom inte, så du kan ju inte klaga att det är så svårt för dem att göra nya "grejer" inom sporten. Det var tex simon dumont som gjorde front to misty och den blev genast ett diskussion ämne. Vissa kallade akrobatik vissa inte, jag kallade inte det akrobatik. Och dina saker som de nya har kommit med är ju inte särskilt nya. Wallisch kom med nya rails saker. Jag som sagt förstår inte vad du hade att säga om brogans rideaway, det handa ju inte något om att förändra. Angående skidfilmsbolagen. Så har jag min mening klar. Parkskidåkning innehåller enligt mig 3 saker: hopp rails och pipe. I dessa bolag du nämner är det ju bara samma koncept, rail hopp,rail hopp. Därför att åkarmatrialet bara behärskar den åkningen. Nu kan vi kolla tex: Matchstick production. Har fått bästa film priset på wast(vast?) adwars i 6 år av wast 8 års levande. Där har vi topåkning i alla kategorier. Det är det jag värdesätter. En oerhört bra skidfilm som tex teddybear crisis ska innehålla allt. Men tyvär innehöll den inge pipe men den var sjukt ändå. Den ska innehålla bigmountain skidåkning i världsklass och i park. Resten går att diskutera men det är det som jag värdesätter. Till ämnet stil: Denna fråga är en fråga som dyker upp om och om igen. Och vi alla tycker olika men, jag förstår inte bara hur folk kan tycka när en människa dampar runt en cork 9,a utan stavar men kör en rideaway i landningen är cleanare än när en annan person drar en 5 tail. Det klickar inte för mig. Det jag tycker är respekt är när någon kör ett sjukt trick och bottenstompar det. Om man ska göra en bedömning på ett trick tar man ju självklart med stilen. Men också svårighetsgraden på tricket. Det är DÄR jag ser skillnaden mellan de "gamla" (dom är inte ens äldre) och de "nya". Folk förstår inte numera hur man ska tycka, mer och mer tycker som dom andra, vilket man ser i forumet. Men det kanske är så den nya ungdomen tänker. Det gamla har bättre trick , stil och utstrålning än de nya i mitt tycke. Man tycer som man vill och tyck inte som alla andra hela tiden säger jag bara. Har du något mer att säga är jag öppen för diskussion. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Film/Foto
Videoklipp
Jon brogan "thug" edit
Tillbaka
Topp