Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Film/Foto
Videoklipp
Jon brogan "thug" edit
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="J-rockner" data-source="post: 437121" data-attributes="member: 74169"><p>Men jag tycker att sammy carlson är så mycket mer än tom wallisch, Roligare att titta på och som sagt han vinner väl inte podium platser och feta film segements utan anledning. Det sjuka är ju att det nya namnen är ju äldre än sammy och i samma ålder som han. Och dom har fortfarande inte samma status i skid världen som sammy. Han har så mycket mera som sagt. Wallisch har ett nytt sätt att raila. Sammy att graba. Han är sjukt kreativ men det har inget om saken att göra.</p><p></p><p></p><p>Dubbel flipparna är ju det sjukaste man kan se. Visst är en fet 270 och lite krusiduller uppe på railen också mycket imonerande men inte i samma utsträckning. Tror också att de flesta skulle vilja kunna en dubbelflipp än en häftig rail combination. De nya rail grejerna i all ära men jag sätter dubbelflipparna är the new thing. Fast de har varit med ett tag så är det dom som dominerar med variationerna på snurrarna. Mike douglas har själv sagt att dubbelflipparna är den nnya saken, och att höra det från killen som startade hela newschoolskidåkningen är ju ett ganska klart tecken fast man tycker ju som man vill också så det finns ju alltid delade meningar. Klart att de nya railåkandt är ny skapande. ´Fel av mig men inte som sagt i samma utsträckning som dubbelflipparna.</p><p></p><p></p><p>I pipe är det ungefär 6 styckna som dominerar. : Simon dumont, tanner hall, peter olenic, andreas håtveit, jossi wells och mike riddle. Dom kör helt klart bäst i pipe och dom andra har inte så mycket att säga till om. Om dom(tex wallisch,dadali) hade varit bra i pipe som jag inte förmodar så mycket, dom kanske inte ens prövat lyckan seriöst i den, Men om dom skulle ha varit bra så undrar jag varför dom inte prövat vara med i honda ski tour, U.S open m.m. Att dom inte kan köra pipe bra kan jag inte tyvär men jag förmodar det inte för att man har aldrig hört någon från pipe åkandet för deras del. Jon kan 180 det visade han på joss bara så du vet.Lite ironi där :P.</p><p></p><p></p><p>Kul att du tar upp frågan om pengarna inom skidfilms branchen. Du har rätt att det handlar om oerhört mycket pengar dära men det är inte allt. Tror folk väljer efter åkarna inte allt för mycket om vilket bolag som gjort den men dom har det säkert lite i baktanke. Jag skulle nog också välja tex msp i stället för kanske något helt nytt företag men det är ju inte helt sälert för jag har inte ställts inför det cinariot. Omgivningen spelar nog ändå roll tror jag, kolla filmen belive, dom fångar allt i den filmen, Åkningen ,omgivningen och dom gör det till en sådan stämning genom musiken så det ser overkligt ut. Och som jag vet har nog dom flesta företagen bra chanser att göra bra tex stora bergsåkning. Där oftar haikarna och även filmarna. Dom får ju såklart inte samma vinklar som med helikopter men det är snyggt iallafall beroende på åkningen. Samma med park, där visade msp i senaste filmen att de kunde filma in public i sesong under jib academy veckan nere u mammoth. Det var oerhört bra. Men du har ju rätt alla företag har ju inte samma möjligheter att skappa samma film matrial. Men att försöka går ju alltid.</p><p></p><p></p><p>Jag gillar inte heller jon brogans stil förövrigt.</p><p></p><p>//jR :D</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="J-rockner, post: 437121, member: 74169"] Men jag tycker att sammy carlson är så mycket mer än tom wallisch, Roligare att titta på och som sagt han vinner väl inte podium platser och feta film segements utan anledning. Det sjuka är ju att det nya namnen är ju äldre än sammy och i samma ålder som han. Och dom har fortfarande inte samma status i skid världen som sammy. Han har så mycket mera som sagt. Wallisch har ett nytt sätt att raila. Sammy att graba. Han är sjukt kreativ men det har inget om saken att göra. Dubbel flipparna är ju det sjukaste man kan se. Visst är en fet 270 och lite krusiduller uppe på railen också mycket imonerande men inte i samma utsträckning. Tror också att de flesta skulle vilja kunna en dubbelflipp än en häftig rail combination. De nya rail grejerna i all ära men jag sätter dubbelflipparna är the new thing. Fast de har varit med ett tag så är det dom som dominerar med variationerna på snurrarna. Mike douglas har själv sagt att dubbelflipparna är den nnya saken, och att höra det från killen som startade hela newschoolskidåkningen är ju ett ganska klart tecken fast man tycker ju som man vill också så det finns ju alltid delade meningar. Klart att de nya railåkandt är ny skapande. ´Fel av mig men inte som sagt i samma utsträckning som dubbelflipparna. I pipe är det ungefär 6 styckna som dominerar. : Simon dumont, tanner hall, peter olenic, andreas håtveit, jossi wells och mike riddle. Dom kör helt klart bäst i pipe och dom andra har inte så mycket att säga till om. Om dom(tex wallisch,dadali) hade varit bra i pipe som jag inte förmodar så mycket, dom kanske inte ens prövat lyckan seriöst i den, Men om dom skulle ha varit bra så undrar jag varför dom inte prövat vara med i honda ski tour, U.S open m.m. Att dom inte kan köra pipe bra kan jag inte tyvär men jag förmodar det inte för att man har aldrig hört någon från pipe åkandet för deras del. Jon kan 180 det visade han på joss bara så du vet.Lite ironi där :P. Kul att du tar upp frågan om pengarna inom skidfilms branchen. Du har rätt att det handlar om oerhört mycket pengar dära men det är inte allt. Tror folk väljer efter åkarna inte allt för mycket om vilket bolag som gjort den men dom har det säkert lite i baktanke. Jag skulle nog också välja tex msp i stället för kanske något helt nytt företag men det är ju inte helt sälert för jag har inte ställts inför det cinariot. Omgivningen spelar nog ändå roll tror jag, kolla filmen belive, dom fångar allt i den filmen, Åkningen ,omgivningen och dom gör det till en sådan stämning genom musiken så det ser overkligt ut. Och som jag vet har nog dom flesta företagen bra chanser att göra bra tex stora bergsåkning. Där oftar haikarna och även filmarna. Dom får ju såklart inte samma vinklar som med helikopter men det är snyggt iallafall beroende på åkningen. Samma med park, där visade msp i senaste filmen att de kunde filma in public i sesong under jib academy veckan nere u mammoth. Det var oerhört bra. Men du har ju rätt alla företag har ju inte samma möjligheter att skappa samma film matrial. Men att försöka går ju alltid. Jag gillar inte heller jon brogans stil förövrigt. //jR :D [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Film/Foto
Videoklipp
Jon brogan "thug" edit
Tillbaka
Topp