Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Jon Olsson slut som skidåkare?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="cool_cats" data-source="post: 554512" data-attributes="member: 39727"><p>@ Jibberisch:</p><p></p><p>När jag nämner Tom Wallisch och Henrik Harlaut som mångsidiga skidåkare, menar jag inom gernen "jibbing" om nu kan kalla det för det. Jons har till största del haft sin karriär inom just jibbing och på detta område är han inte mångsidig. Vet inte hur Tom och Henrik är utöver jibbing är (på t ex. big mountain), men poängen är att dom är mångsidiga inom sin gerne. Det skulle jag vara tydligare med i mitt första inlägg.</p><p></p><p>Tom och Henrik (TH) har bidragit till jibbing scenen med kreativitet och mångsidighet. Jag har inte sett Jon göra hälften av vad dessa grabbar gjort på rails t ex. Även hand drags, butters mm är något jag inte sett Jon göra, men något som TH varit med och utveckla. Jag tycker även TH är bättre på att se möjligheter till små jibbs lite överallt, som när de hoppar genom trädklykor, och tappar träden tex. Vill även understryka att när jag säger TH så inkluderar jag alla unga åkare som tänker på gränserna på vad som är möjligt på skidor.</p><p></p><p>Tanner Hall är en mycket mångsidig åkare tycker jag, han är grym i pipen, railsen, på big jumps och har även övertygat i BC:n dit han tar med sig sina lärdommar från parken, se bara på filmen Believe. </p><p></p><p>För er som säger att skidåkning inte sker på en ledstång i stan, så säger jag att det är ganska trångsynt att inte se det som en del av skidåkningsscenen. Denna utveckling breddar sporten och gör den mer tillgänglig för folk som inte bor 10 minuter från backen. Själv är jag inte alls särskillt duktig på railsen, och jag fördrar big mountain åkning(vilket de flesta nog skulle göra om de hade tillgängligheten till det), men jag uppskattar att se folk som ser skidåkningen från nya perspektiv, så att man i slutet av säsongen när pudret försvunnit, kan åka i parken, eller att man under sommaren bygger upp en rail och hämtar snö från ishallen och kör på trädgården. Jon hänger inte med i denna utveckling som jag tror är framtiden inom jibbingscenen.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="cool_cats, post: 554512, member: 39727"] @ Jibberisch: När jag nämner Tom Wallisch och Henrik Harlaut som mångsidiga skidåkare, menar jag inom gernen "jibbing" om nu kan kalla det för det. Jons har till största del haft sin karriär inom just jibbing och på detta område är han inte mångsidig. Vet inte hur Tom och Henrik är utöver jibbing är (på t ex. big mountain), men poängen är att dom är mångsidiga inom sin gerne. Det skulle jag vara tydligare med i mitt första inlägg. Tom och Henrik (TH) har bidragit till jibbing scenen med kreativitet och mångsidighet. Jag har inte sett Jon göra hälften av vad dessa grabbar gjort på rails t ex. Även hand drags, butters mm är något jag inte sett Jon göra, men något som TH varit med och utveckla. Jag tycker även TH är bättre på att se möjligheter till små jibbs lite överallt, som när de hoppar genom trädklykor, och tappar träden tex. Vill även understryka att när jag säger TH så inkluderar jag alla unga åkare som tänker på gränserna på vad som är möjligt på skidor. Tanner Hall är en mycket mångsidig åkare tycker jag, han är grym i pipen, railsen, på big jumps och har även övertygat i BC:n dit han tar med sig sina lärdommar från parken, se bara på filmen Believe. För er som säger att skidåkning inte sker på en ledstång i stan, så säger jag att det är ganska trångsynt att inte se det som en del av skidåkningsscenen. Denna utveckling breddar sporten och gör den mer tillgänglig för folk som inte bor 10 minuter från backen. Själv är jag inte alls särskillt duktig på railsen, och jag fördrar big mountain åkning(vilket de flesta nog skulle göra om de hade tillgängligheten till det), men jag uppskattar att se folk som ser skidåkningen från nya perspektiv, så att man i slutet av säsongen när pudret försvunnit, kan åka i parken, eller att man under sommaren bygger upp en rail och hämtar snö från ishallen och kör på trädgården. Jon hänger inte med i denna utveckling som jag tror är framtiden inom jibbingscenen. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Jon Olsson slut som skidåkare?
Tillbaka
Topp