Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Jon Olsson?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Dupa" data-source="post: 399240" data-attributes="member: 31216"><p>Terje är aningen större än jon...</p><p>Om man säger såhär.</p><p>Om inte Terje och grabbarna som var med under början/mitten av nittitalet hade kört som de gjorde oh utvecklat snowboardsporten skule ni inte ha några Skidjibbers idag.</p><p>Jag menar Grottmannen JP Walker körde den sinnessjuka trappan(ni som sett den vet vilken jag menar) vid ving/tott 1995! (kan ha varit 96 också, när det var nån pepsitävling i åre).</p><p></p><p>Jag stör mig lite på personkulten runt Jon. Visst han är duktig men mycket av hans fame känns som att det kommer från snoriga 12 åringar som skulle avguda vem som helst som får lite media coverage. Han är inte "värd" den uppmärksamhet han får. Iofs kanske mycket beror på att han tävlar mer än andra. Tyvär så är mainstreammedia fortfarande kåtare på Xgames och liknande tävlingar (vilka är skittråkiga imho) än roliga sessions och åkardrivna grejer.</p><p>Såg en skoj grej på Voom hd inne på onoff i onsdags. Snowpig.</p><p>4 Snowboardåkare(MFM, Jake Blauvelt och två till) som kör "kasta gris" med trick. Åkare 1 får ett trick, tex. fs540 som han kan välja att lägga till något på. Det kan vara switch en grab eller kanske cabba den. Sedan ska de övriga åkarna klara samm trick annars får den en bokstav etc.</p><p>MEr sånt. 10 ggr roligare att se nåra åkare ha riktigt kul än att se Jon snurra i Xgames. </p><p>Tycker också att han har en något snobbig stil, för lite peace and love och skita i hur det går och bara ha kul...</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Dupa, post: 399240, member: 31216"] Terje är aningen större än jon... Om man säger såhär. Om inte Terje och grabbarna som var med under början/mitten av nittitalet hade kört som de gjorde oh utvecklat snowboardsporten skule ni inte ha några Skidjibbers idag. Jag menar Grottmannen JP Walker körde den sinnessjuka trappan(ni som sett den vet vilken jag menar) vid ving/tott 1995! (kan ha varit 96 också, när det var nån pepsitävling i åre). Jag stör mig lite på personkulten runt Jon. Visst han är duktig men mycket av hans fame känns som att det kommer från snoriga 12 åringar som skulle avguda vem som helst som får lite media coverage. Han är inte "värd" den uppmärksamhet han får. Iofs kanske mycket beror på att han tävlar mer än andra. Tyvär så är mainstreammedia fortfarande kåtare på Xgames och liknande tävlingar (vilka är skittråkiga imho) än roliga sessions och åkardrivna grejer. Såg en skoj grej på Voom hd inne på onoff i onsdags. Snowpig. 4 Snowboardåkare(MFM, Jake Blauvelt och två till) som kör "kasta gris" med trick. Åkare 1 får ett trick, tex. fs540 som han kan välja att lägga till något på. Det kan vara switch en grab eller kanske cabba den. Sedan ska de övriga åkarna klara samm trick annars får den en bokstav etc. MEr sånt. 10 ggr roligare att se nåra åkare ha riktigt kul än att se Jon snurra i Xgames. Tycker också att han har en något snobbig stil, för lite peace and love och skita i hur det går och bara ha kul... [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Jon Olsson?
Tillbaka
Topp