Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Mode
jon olssons mode blogg
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="ekebom" data-source="post: 776160" data-attributes="member: 90305"><p>Att ta upp de 5 mycket gamla grundvärderingarna är bara fel. Anledningen till varför vi vita människor ansågs vara underlägsna de svarta samt att vi tjänade satan berodde på den slavhandel som ägde rum under 1500-talet. De fem värderingarna är det ett mycket fåtal personer som håller fast vid idag. Rastafari handlar om ett rent hjärta, inte om en människas hudfärg. Sedan så har jag all förståelse för det hat som ägde rum gentemot vita. Jag tänker inte säga "vi vita" nu, för de finns inget vi och de.. Utan vad vita människor gjorde gentemot svarta människor var HEMSKT! Jag hade själv känt all avsky du kan tänkas känna.. Religionens slagord idag är att alla människor är lika mycket, dock så går inte homosexuella under dessa slagord. En kvinna anses vara underordnad mannen ja, men hon är fortfarande lika mycket värd. Frågan om jämlikheten är mycket finare än denna religion än i någon annan, då även mannen skall kunna vara i hemmet. Dessutom så arbetar kvinnan minst lika mycket som mannen i dagens Jamaica.. </p><p></p><p>För att återgå till hatet mot homosexuella så kan jag dela. En man och en kvinna kan tillsammans få ett barn, medan kvinnor inte kan få det med andra kvinnor exempelvis.. Vi är skapta på ett visst sätt för att det ska vara så. Inte sant? Jag hyser ingen avsky gentemot homosexuella, det är deras val. Men jag skulle inte själv ty mig till en annan tjej oavsett känslor..</p><p></p><p>Att sitta och hänvisa till de få sämre sakerna med religionen är bara fel. Titta istället på själva helheten. Den förespråkar kärlek och naturlighet. Det är inte konstigt att man tyr sig hit, titta bara på det västerländska samhället med all dess ytlighet och pengamani. Det är inte ett fungerande samhälle, för jag ser bara den psykiska ohälsan utvecklas mer och mer för var dag som går. Här accepteras du inte om du inte följer de föreställningar och ramar som redan utstakats för dig. Jag tänker inte uppmuntra till ett samhälle där det materiella går före relationer med familj etc.</p><p></p><p>Det här blev väldigt långt, men jag blir uppriktigt sagt arg när någon försöker att svartmåla religionen! Om det är ngn religion du ska svartmåcla så kan du ju börja med hinduismen och dess kastsystem!</p><p></p><p>Tack för mig!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="ekebom, post: 776160, member: 90305"] Att ta upp de 5 mycket gamla grundvärderingarna är bara fel. Anledningen till varför vi vita människor ansågs vara underlägsna de svarta samt att vi tjänade satan berodde på den slavhandel som ägde rum under 1500-talet. De fem värderingarna är det ett mycket fåtal personer som håller fast vid idag. Rastafari handlar om ett rent hjärta, inte om en människas hudfärg. Sedan så har jag all förståelse för det hat som ägde rum gentemot vita. Jag tänker inte säga "vi vita" nu, för de finns inget vi och de.. Utan vad vita människor gjorde gentemot svarta människor var HEMSKT! Jag hade själv känt all avsky du kan tänkas känna.. Religionens slagord idag är att alla människor är lika mycket, dock så går inte homosexuella under dessa slagord. En kvinna anses vara underordnad mannen ja, men hon är fortfarande lika mycket värd. Frågan om jämlikheten är mycket finare än denna religion än i någon annan, då även mannen skall kunna vara i hemmet. Dessutom så arbetar kvinnan minst lika mycket som mannen i dagens Jamaica.. För att återgå till hatet mot homosexuella så kan jag dela. En man och en kvinna kan tillsammans få ett barn, medan kvinnor inte kan få det med andra kvinnor exempelvis.. Vi är skapta på ett visst sätt för att det ska vara så. Inte sant? Jag hyser ingen avsky gentemot homosexuella, det är deras val. Men jag skulle inte själv ty mig till en annan tjej oavsett känslor.. Att sitta och hänvisa till de få sämre sakerna med religionen är bara fel. Titta istället på själva helheten. Den förespråkar kärlek och naturlighet. Det är inte konstigt att man tyr sig hit, titta bara på det västerländska samhället med all dess ytlighet och pengamani. Det är inte ett fungerande samhälle, för jag ser bara den psykiska ohälsan utvecklas mer och mer för var dag som går. Här accepteras du inte om du inte följer de föreställningar och ramar som redan utstakats för dig. Jag tänker inte uppmuntra till ett samhälle där det materiella går före relationer med familj etc. Det här blev väldigt långt, men jag blir uppriktigt sagt arg när någon försöker att svartmåla religionen! Om det är ngn religion du ska svartmåcla så kan du ju börja med hinduismen och dess kastsystem! Tack för mig! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Mode
jon olssons mode blogg
Tillbaka
Topp