Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Jonny Mosley
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="fakiedropdude" data-source="post: 15276" data-attributes="member: 13987"><p>det är väl ingen som sagt att det bara ska handla om hoppen.</p><p></p><p>men som det är nu är det ju rätt absurt. en sport kallad freestyle där man inte får göra som man vill ligger 15 år efter sin tid och har tappat det mesta av sitt underhållningsvärde. hur man än vänder och vrider på det finns hoppen där och att hur impad jag än är av Janne Lahtelas teknik och tid så är det lite löjligt att en quad twsiter och triple twister-spread ( att det ens räknas som två olika hopp) kan räcka till vinst.</p><p></p><p>om man frågar atleterna själva så tror jag inte det är dom som inte tycker det ska förändras utan en organisation vid namn FIS. </p><p></p><p>man börjar väl med frestyle för att man tycker detär kul att åka puckel OCH hoppa. all sport går väl ut på att utveckla sig, räknas en extra twister i varje hopp som utveckling?</p><p></p><p>jag menar inte att det ska klämmaas in två feta tabletops i puckelpisten där de kan göra switch misty 900s men dom kunde ju få göra vad de vill på de hoppen som finns nu. de är inte särskilt stora(om de hade funnist utanför en puckelpist) så Jonny Moseley´s dinnerroll är väl ungefär det svåraste som går att göra på dem utan att det ser allför hafsigt ut.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="fakiedropdude, post: 15276, member: 13987"] det är väl ingen som sagt att det bara ska handla om hoppen. men som det är nu är det ju rätt absurt. en sport kallad freestyle där man inte får göra som man vill ligger 15 år efter sin tid och har tappat det mesta av sitt underhållningsvärde. hur man än vänder och vrider på det finns hoppen där och att hur impad jag än är av Janne Lahtelas teknik och tid så är det lite löjligt att en quad twsiter och triple twister-spread ( att det ens räknas som två olika hopp) kan räcka till vinst. om man frågar atleterna själva så tror jag inte det är dom som inte tycker det ska förändras utan en organisation vid namn FIS. man börjar väl med frestyle för att man tycker detär kul att åka puckel OCH hoppa. all sport går väl ut på att utveckla sig, räknas en extra twister i varje hopp som utveckling? jag menar inte att det ska klämmaas in två feta tabletops i puckelpisten där de kan göra switch misty 900s men dom kunde ju få göra vad de vill på de hoppen som finns nu. de är inte särskilt stora(om de hade funnist utanför en puckelpist) så Jonny Moseley´s dinnerroll är väl ungefär det svåraste som går att göra på dem utan att det ser allför hafsigt ut. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Jonny Mosley
Tillbaka
Topp