Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Jordbävningen i Kashmir
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Glisseur" data-source="post: 127082" data-attributes="member: 13861"><p>Fick det här svaret från en brittisk kompis som hade ringt ner till Gulmarg för att kolla läget:</p><p></p><p>"i spoke to one of the guys who works near the ski shop yesterday and he said everyone was fine, little damage. Firdous also said everyone was ok, no damage.</p><p> </p><p>Indian kashmir got off relatively lightly, cant quite work out how.. but some towns have still taken a hammering all the same.</p><p> </p><p>they think about 550 deaths in indian kashmir so far, but over 20,000 maybe in pakistan.</p><p> </p><p>lots of towns have been cut off, lots of landslides. not good. ramadan just started now as well.."</p><p></p><p>Väntar på mer info därifrån, skriver mer när jag får det. Som Rikard skrev så kan vägar och annat ha skadats i jordbävningen, dom höll ju inte direkt hög standard innan katastrofen. Trots att den Indiska delen av Kashmir klarade sig relativt ok (jämfört med Pakistan) så blev ändå en hel by norr om Srinagar närmast jämnad med marken. Som sagt, en stor tragedi för en region som varit plågad av konflikten i alldeles för många år. Det gör ont i mig när jag tänker på hur hoppfulla dom flesta människor vi mötte i Kashmir var inför framtiden, nu när freden äntligen verkade vara på väg. Och sen händer det här...</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Glisseur, post: 127082, member: 13861"] Fick det här svaret från en brittisk kompis som hade ringt ner till Gulmarg för att kolla läget: "i spoke to one of the guys who works near the ski shop yesterday and he said everyone was fine, little damage. Firdous also said everyone was ok, no damage. Indian kashmir got off relatively lightly, cant quite work out how.. but some towns have still taken a hammering all the same. they think about 550 deaths in indian kashmir so far, but over 20,000 maybe in pakistan. lots of towns have been cut off, lots of landslides. not good. ramadan just started now as well.." Väntar på mer info därifrån, skriver mer när jag får det. Som Rikard skrev så kan vägar och annat ha skadats i jordbävningen, dom höll ju inte direkt hög standard innan katastrofen. Trots att den Indiska delen av Kashmir klarade sig relativt ok (jämfört med Pakistan) så blev ändå en hel by norr om Srinagar närmast jämnad med marken. Som sagt, en stor tragedi för en region som varit plågad av konflikten i alldeles för många år. Det gör ont i mig när jag tänker på hur hoppfulla dom flesta människor vi mötte i Kashmir var inför framtiden, nu när freden äntligen verkade vara på väg. Och sen händer det här... [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Jordbävningen i Kashmir
Tillbaka
Topp