Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Mode
Julbo cyrious-x reactiv
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="zerode" data-source="post: 1325932" data-attributes="member: 145112"><p>Jag har några stycken Julbo goggles med fotokromatiska linser, både 0-4 och 1-3, samt båda färgerna på lins</p><p>Jag tar det paret jag är sugen på för stunden och funderar inte så mycket över vad jag föredrar. Så kan inte säga vad som är bättre utav färgerna utan gillar dem båda...</p><p></p><p>Vad jag däremot tycker är en fantastisk sak med dem är just det stora spannet i den fotokromatiska linsen då man slipper fundera på vilken lins man behöver eller framförallt kan komma att behöva under dagen</p><p>Börjar dagen molnigt för att sedan övergå till sol, så behöver man inte fundera på att ev byta lins eller stå ut med ett par för ljusa linser då man inte förväntade sig ett väderombyte, eller ännu värre tvärtom. Att åka med mörka spegellinser är inget vidare om det molnar på och sikten försvinner</p><p> </p><p>Ännu skönare är det just vid resor, då man inte behöver packa ner 3-4 par goggles för att vara garanterad att ha rätt lins för vädret. Så kan man nu vara säker på att alltid ha rätt för rådande situation. </p><p></p><p>Vid stabilt väder så funkar det givetvis lika bra med vanliga traditionella linser, så är det såklart. Vet man dessutom inte hur det kan vara när linsen sköter jobbet med att se till att anpassa sig för att göra det bästa för dig, så är det givetvis inga problem att köra med sådana</p><p>Jag har svårt dock att se att jag kommer gå tillbaka till vanliga igen, speciellt om jag skulle iväg på en resa.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="zerode, post: 1325932, member: 145112"] Jag har några stycken Julbo goggles med fotokromatiska linser, både 0-4 och 1-3, samt båda färgerna på lins Jag tar det paret jag är sugen på för stunden och funderar inte så mycket över vad jag föredrar. Så kan inte säga vad som är bättre utav färgerna utan gillar dem båda... Vad jag däremot tycker är en fantastisk sak med dem är just det stora spannet i den fotokromatiska linsen då man slipper fundera på vilken lins man behöver eller framförallt kan komma att behöva under dagen Börjar dagen molnigt för att sedan övergå till sol, så behöver man inte fundera på att ev byta lins eller stå ut med ett par för ljusa linser då man inte förväntade sig ett väderombyte, eller ännu värre tvärtom. Att åka med mörka spegellinser är inget vidare om det molnar på och sikten försvinner Ännu skönare är det just vid resor, då man inte behöver packa ner 3-4 par goggles för att vara garanterad att ha rätt lins för vädret. Så kan man nu vara säker på att alltid ha rätt för rådande situation. Vid stabilt väder så funkar det givetvis lika bra med vanliga traditionella linser, så är det såklart. Vet man dessutom inte hur det kan vara när linsen sköter jobbet med att se till att anpassa sig för att göra det bästa för dig, så är det givetvis inga problem att köra med sådana Jag har svårt dock att se att jag kommer gå tillbaka till vanliga igen, speciellt om jag skulle iväg på en resa. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Mode
Julbo cyrious-x reactiv
Tillbaka
Topp