Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Junior/damskida skillnad
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="mmm2017" data-source="post: 1090517"><p>Alltid svårt att säga om en skida passar eller inte. </p><p></p><p>Black Crows har ju specifika damskidor och jag antar man tagit fram denna skida med liknande egenskaper, fast utan den "feminina" grafiken, som riktar sig till killar 14-18 år.</p><p></p><p>Förutom kortare längder och mjukare flex på både junior och damskidor tror jag att bindningen monteras något mer fram på damskidor. Så exempelvis på en unisex slalomskida med förmonterad rail skruvar man fast tå och häl typ 1 cm längre fram på damskidan. Jag känner inte till några andra generella skillnader, förutom modellnamn och grafik. </p><p></p><p>Jag hoppas Magnis är bra för jag köpte den otestad till min junior i våras.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="mmm2017, post: 1090517"] Alltid svårt att säga om en skida passar eller inte. Black Crows har ju specifika damskidor och jag antar man tagit fram denna skida med liknande egenskaper, fast utan den "feminina" grafiken, som riktar sig till killar 14-18 år. Förutom kortare längder och mjukare flex på både junior och damskidor tror jag att bindningen monteras något mer fram på damskidor. Så exempelvis på en unisex slalomskida med förmonterad rail skruvar man fast tå och häl typ 1 cm längre fram på damskidan. Jag känner inte till några andra generella skillnader, förutom modellnamn och grafik. Jag hoppas Magnis är bra för jag köpte den otestad till min junior i våras. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Junior/damskida skillnad
Tillbaka
Topp