Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Juniorpjäxor - en djungel
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Feffe67" data-source="post: 1331151" data-attributes="member: 204680"><p>Någon mer än jag som tycker detta är en djungel. Varje sida man hittar har totalt skilda rekommendationer. Ena sidan säger att en nybliven tonåring max ska ha 60 flex medans nästa säger betydligt högre.</p><p>Nu har jag köpt Head Kore 60 till sonen precis 14 år men ej tung eller stark. Tänker att den blir mjuk och fin till pudret men funkar ändå bra i pisten.</p><p>Dottern på 11år fick Lange RS60 mest i brist på andra alternativ och utbud. Borde funka tycker man.</p><p></p><p>När bör de gå upp till högre flex egentligen? Förstår att en raceåkare på 13 behöver högre men för våra högst vanliga juniorskidåkare.</p><p>Här blir det 90% pist, 1-3% park och 7-9% offpist</p><p>Känns som att tonåringar är ett missat segment. Anting barnpjäxa eller direkt på vuxenpjäxa.</p><p>Japp är medveten om att flex inte betyder samma på alla märken men borde väl ändå vara någorlunda lika kan man tycka.</p><p>Själv kör jag Atomic 120 och är nöjd med det.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Feffe67, post: 1331151, member: 204680"] Någon mer än jag som tycker detta är en djungel. Varje sida man hittar har totalt skilda rekommendationer. Ena sidan säger att en nybliven tonåring max ska ha 60 flex medans nästa säger betydligt högre. Nu har jag köpt Head Kore 60 till sonen precis 14 år men ej tung eller stark. Tänker att den blir mjuk och fin till pudret men funkar ändå bra i pisten. Dottern på 11år fick Lange RS60 mest i brist på andra alternativ och utbud. Borde funka tycker man. När bör de gå upp till högre flex egentligen? Förstår att en raceåkare på 13 behöver högre men för våra högst vanliga juniorskidåkare. Här blir det 90% pist, 1-3% park och 7-9% offpist Känns som att tonåringar är ett missat segment. Anting barnpjäxa eller direkt på vuxenpjäxa. Japp är medveten om att flex inte betyder samma på alla märken men borde väl ändå vara någorlunda lika kan man tycka. Själv kör jag Atomic 120 och är nöjd med det. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Juniorpjäxor - en djungel
Tillbaka
Topp