Justera forward pressure på Tyrolia Attack 13?

mackiee

Ny medlem
Håller på att provmontera ovanstående bindning på trä-bräda innan jag kör ner borren i mina nya skidor... För att bättre komma åt främre skruvarna i häldelen så måste jag skjuta den bakåt lite. Det sitter ju en metallflärp längst bak i bindningen som man ska lyfta upp för att ändra "forward pressure". Ska den gå att lyfta upp med en skruvmejsel så att den släpper helt eller måste man hålla den upplyft med mejseln medans man flyttar häldelen? Känns som att det sitter en fjäder som hela tiden pressar ner den och trots att jag lyfter upp den så kan jag inte flytta häldelen vare sig framåt eller bakåt! Jag vill inte utöva allför mycket våld på metallflärpen om jag gör fel...

Misstänker att det är många här som har den bindningen och vet exakt hur man gör! :)

Edit: Jag kan svara på min egen fråga. :) Jag "uppgraderade" till en större mejsel och då gick det bra att lyfta metallflärpen tills den släpper helt. Då går det bra att skjuta häldelen fram och tillbaka utan att samtidigt hålla upp den med mejseln.

Senast ändrad:
Det kom en edit med det svar jag hade tänkt skriva... stor mejsel gäller.

Det är en del juck involverat. Man får ha en rejäl mejsel som sagts och ta i lite. När den väl ”släpper” glider den ofta enkelt fram och tillbaka. Ska sedan ”klicka” i (man kan behöva trycka ner den igen). Tar några gånger att få till rätta knycken.

Tillbaka
Topp