Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Justera STH2 16
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Tomas_Palson" data-source="post: 1049974" data-attributes="member: 128966"><p>Hej! </p><p></p><p>Bakgrund</p><p>Köpte i måndags ett par begagnade Salomon Q-105 med en STH2 16 bindning på. Bindningen var monterad för en 305 mm pjäxa men mina är 320 mm. Jag skruvade bak bindningen max och då fick pjäxan precis plats. Boot center hamnade ganska exakt på recommended. När jag trycker i pjäxan så flexar ena vingen på tå-delen lite mer än den andra så det ser lite snett ut. Läste Salomons instruktionsbok för bindningar, där stod det att det ska vara ett visitkort under pjäxan vid tå-bindningen men där är det tight. </p><p></p><p>Syfte</p><p>Vill få bindingen så perfekt inställd som möjligt men helst utan att lämna in på service.</p><p></p><p>Frågeställning</p><p>Hur låter inställningen och placeringen på bindningen?</p><p>Vad behöver jag och vad kan jag justera?</p><p>Något mer att tänka på?</p><p></p><p>Tacksam för all hjälp!</p><p>/Tomas</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Tomas_Palson, post: 1049974, member: 128966"] Hej! Bakgrund Köpte i måndags ett par begagnade Salomon Q-105 med en STH2 16 bindning på. Bindningen var monterad för en 305 mm pjäxa men mina är 320 mm. Jag skruvade bak bindningen max och då fick pjäxan precis plats. Boot center hamnade ganska exakt på recommended. När jag trycker i pjäxan så flexar ena vingen på tå-delen lite mer än den andra så det ser lite snett ut. Läste Salomons instruktionsbok för bindningar, där stod det att det ska vara ett visitkort under pjäxan vid tå-bindningen men där är det tight. Syfte Vill få bindingen så perfekt inställd som möjligt men helst utan att lämna in på service. Frågeställning Hur låter inställningen och placeringen på bindningen? Vad behöver jag och vad kan jag justera? Något mer att tänka på? Tacksam för all hjälp! /Tomas [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Justera STH2 16
Tillbaka
Topp