Justeringsmån Dynafit Beast 14?

Hittar inte infon till det just nu men det ska finnas en markör på plattan med min max eller så står det "stop", där man får skruva häldelen fram bak. Avståndet mellan bak o fram markeringen lär vara det svaret du söker.

Blir inte riktigt klar över detta. Bild 1 och 2 är bakbindningen framskruvad max, respektive min, alltså i ytterlägena. Markerade dessa med streck, bild 3, och då är det 27 mm emellan. Sen måste ju bindningen kunna röra sig när skidan böjs... hittar ingen "stop" markering eller liknande, så lite svårt veta justeringsmån.
(Yes, medveten om att power insertsen som behövs i Beast-bindningen inte är iskruvad).
Anledning till att jag behöver veta är för att det är monterade efter 25,5, 295 mm sullängd och frågan är om de kan kan passa en pjäxa i stl 27,5, sullängd 310 mm utan omborrning...

Jag hade monterat om. Om du flyttar bara tå eller häl beroende på hur du vill ha monteringspunkten blir det garanterat inga problem att borra nya hål.

@herrgard Ja, du har nog helt rätt. Grejen är att jag ska sälja dom så då undrar givetvis köparna hur de passar deras pjäxor, och jag vill ju absolut inte ha några skadade stackare på mitt samvete! Sen verkar många tycka att det är en stor grej att borra om, men men. Det löser sig (nog).

Sen flyttar du ju bootcenter 10mm bakåt om du klämmer i en 20mm längre sula utan att montera om...

Att montera om är ju en tämligen smal sak, så länge man kan göra det själv. Lämna in och få det gjort i storstäderna är ju minimum 500spänn.

Jag köpte ett par beggade skidor med beast 16 i samma storlek. Har själv 310 och det funkade och jag har en del att spela på. Löste ut sig utan problem i helgen med. Så jag skulle säga att det går.

Senast ändrad:
Jag hade ett par Beast monterade för 316mm sula.
Detta fungerade inte för en annan sko med 300mm sula.

Kasst ändå att det inte är markerat tydligt på bindningen vad som är max justering fram-bak (ytterlägen där förspänningen funkar som den ska) kan man tycka, och om det finns markering så är den uppenbarligen inte fool proof ?, också kasst.

Tillbaka
Topp