Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
K2 Apache Coomba vs Salomon Czar
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="MnO" data-source="post: 518360" data-attributes="member: 12152"><p>Czar är rolig och lättkörd i alla former av mjuk snö. Det behöver inte vara puder, utan den går också riktigt bra i lite tung, svensk vindpåverkad snö, vårslask eller annat mjukt underlag. Däremot har den inget isgrepp att tala om och skärningen är nästan obefintlig. Skärande svängar i pisten är inget som Czar precis hanterar med bravur, men som alltid så går det ändå att ta sig fram med viss heder när man väl har vant sig vid skidan. Överlag så tycker jag Czar är en mycket lämplig skida för svenska förhållanden, om man åker med tydligt offpistfokus. En skida som är bra för svenska fjäll måste kunna göra svåra snöförhållanden så lättkörda och roliga som möjligt och i den aspekten är verkligen Czar en av dom bästa skidor jag har testat. </p><p></p><p>Coomba har tyvärr inte testat, så jag kan inte göra någon jämförelse. Föregångaren Apache Chief har jag kört en del och den är förvisso en bra skida, men den är rätt lurig i svår snö framförallt. Den påminner om Völkl Mantra i lössnö tycker jag med en styrande och väl dominerande framände som greppar lite för mycket. Coomba är mjukare och lättare än Chief och en del av bångstyrigheten är säkert borta trots att skärningen är liknande.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="MnO, post: 518360, member: 12152"] Czar är rolig och lättkörd i alla former av mjuk snö. Det behöver inte vara puder, utan den går också riktigt bra i lite tung, svensk vindpåverkad snö, vårslask eller annat mjukt underlag. Däremot har den inget isgrepp att tala om och skärningen är nästan obefintlig. Skärande svängar i pisten är inget som Czar precis hanterar med bravur, men som alltid så går det ändå att ta sig fram med viss heder när man väl har vant sig vid skidan. Överlag så tycker jag Czar är en mycket lämplig skida för svenska förhållanden, om man åker med tydligt offpistfokus. En skida som är bra för svenska fjäll måste kunna göra svåra snöförhållanden så lättkörda och roliga som möjligt och i den aspekten är verkligen Czar en av dom bästa skidor jag har testat. Coomba har tyvärr inte testat, så jag kan inte göra någon jämförelse. Föregångaren Apache Chief har jag kört en del och den är förvisso en bra skida, men den är rätt lurig i svår snö framförallt. Den påminner om Völkl Mantra i lössnö tycker jag med en styrande och väl dominerande framände som greppar lite för mycket. Coomba är mjukare och lättare än Chief och en del av bångstyrigheten är säkert borta trots att skärningen är liknande. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
K2 Apache Coomba vs Salomon Czar
Tillbaka
Topp