Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
K2 Coomba / Ross S6
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="emil-d" data-source="post: 470948" data-attributes="member: 77679"><p>Inte för att förvirra, men har du uteslutit Gotaman? Skulle säga att den är ett vettigare alt. än båda de skidorna du tänkt dig (åtminstone rent teoretiskt). Inte lika jibborienterad på samma sätt som S6'an, i mitt tycke lite mer av en allround skida istället för bc-jibb. Och har du tänkt att ha spetsarna fram och tailarna bak och hålla dig på backen, verkar det lite omotiverat att gå för en skida som ändå är ganska mycket designad för sådan verksamhet.</p><p></p><p>Nu har jag inte åkt på coomba så jag sa inte ge nå stensäkra tips, men vad jag skulle våga mig på att säga är att om du tänkt att åka mer nerför än gå uppför är nog gotaman din skida. Är det tvärtom skulle jag nog kanske gå för coomban.</p><p></p><p>Vad som skulle tala för gotaman är väl dessutom att du förmodligen väldigt lätt kan göra en bra deal då det finns många i omlopp. 08'an är den enda av gotama modellerna jag kört och kvalitetsskäl, kanske jag inte skulle välja just den (även om jag inte haft några problem mid just mina par). Hur som helst populär skida med många nöjda användare. Klarar det mesta utan att vara värst på något.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="emil-d, post: 470948, member: 77679"] Inte för att förvirra, men har du uteslutit Gotaman? Skulle säga att den är ett vettigare alt. än båda de skidorna du tänkt dig (åtminstone rent teoretiskt). Inte lika jibborienterad på samma sätt som S6'an, i mitt tycke lite mer av en allround skida istället för bc-jibb. Och har du tänkt att ha spetsarna fram och tailarna bak och hålla dig på backen, verkar det lite omotiverat att gå för en skida som ändå är ganska mycket designad för sådan verksamhet. Nu har jag inte åkt på coomba så jag sa inte ge nå stensäkra tips, men vad jag skulle våga mig på att säga är att om du tänkt att åka mer nerför än gå uppför är nog gotaman din skida. Är det tvärtom skulle jag nog kanske gå för coomban. Vad som skulle tala för gotaman är väl dessutom att du förmodligen väldigt lätt kan göra en bra deal då det finns många i omlopp. 08'an är den enda av gotama modellerna jag kört och kvalitetsskäl, kanske jag inte skulle välja just den (även om jag inte haft några problem mid just mina par). Hur som helst populär skida med många nöjda användare. Klarar det mesta utan att vara värst på något. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
K2 Coomba / Ross S6
Tillbaka
Topp