Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
K2 Coomback vs Cham 97 HM med Dynafit Radical FT
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Dekadent" data-source="post: 1010711" data-attributes="member: 132445"><p>Har kört 3 dagar på en Coomback, kanske inte tillräckligt för att ge så otroligt mycket input men ändå:</p><p></p><p>Kördes i först pjäxdjupt puder, senare i spårad snö och en liten vända i pist. Mitt intryck av dem jämfört med de andra skidor jag körde på under vintern(5-6st olika) är att de var dem jag gillade minst. Påminde mycket om Sidestash för mig(körde midjedjupt med dem dock) i styvhet, speciellt i tail. Dock inte alls samma känsla av "en hel del skida på snön, utan upplevdes som lite smalare än vad den egentligen är. Jag som är van vid en del tailrocker från Czars och även Nocta(lägg där till midjemåtten på dessa) upplevde det som lite tungsvängt. Coomback kändes helt enkelt rätt tunga(lättare än Sidestash dock) och otympliga för mitt sätt att åka. Gillar att charga hårt, hög fart i svepande svängar. Kan vara att jag blivit bortskämd med 115+midja och tailrocker, vem vet. </p><p></p><p>Ska dock tilläggas att de skidorna jag gillade bäst under säsongen var ett par gamla Salomon Rocker(de där med splittail, 128 i midja) så en tail utan rocker är inte något direkt måste för mig. </p><p></p><p>Coomback kändes helt enkelt mycket mer trögsvängda och inte alls lika roliga på snö som de andra skidorna jag stod på under säsongen. De är dock lätta, så till längre turande är de förmodligen helbra. Påväg nerför, enligt mig, not so much.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Dekadent, post: 1010711, member: 132445"] Har kört 3 dagar på en Coomback, kanske inte tillräckligt för att ge så otroligt mycket input men ändå: Kördes i först pjäxdjupt puder, senare i spårad snö och en liten vända i pist. Mitt intryck av dem jämfört med de andra skidor jag körde på under vintern(5-6st olika) är att de var dem jag gillade minst. Påminde mycket om Sidestash för mig(körde midjedjupt med dem dock) i styvhet, speciellt i tail. Dock inte alls samma känsla av "en hel del skida på snön, utan upplevdes som lite smalare än vad den egentligen är. Jag som är van vid en del tailrocker från Czars och även Nocta(lägg där till midjemåtten på dessa) upplevde det som lite tungsvängt. Coomback kändes helt enkelt rätt tunga(lättare än Sidestash dock) och otympliga för mitt sätt att åka. Gillar att charga hårt, hög fart i svepande svängar. Kan vara att jag blivit bortskämd med 115+midja och tailrocker, vem vet. Ska dock tilläggas att de skidorna jag gillade bäst under säsongen var ett par gamla Salomon Rocker(de där med splittail, 128 i midja) så en tail utan rocker är inte något direkt måste för mig. Coomback kändes helt enkelt mycket mer trögsvängda och inte alls lika roliga på snö som de andra skidorna jag stod på under säsongen. De är dock lätta, så till längre turande är de förmodligen helbra. Påväg nerför, enligt mig, not so much. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
K2 Coomback vs Cham 97 HM med Dynafit Radical FT
Tillbaka
Topp