Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
K2 Darkside för småtrött tjockis?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Mountain_Man" data-source="post: 605893" data-attributes="member: 13863"><p>Jag har bara sett K2 Darkside på bild ... så du får ta min synpunkter för vad de är!</p><p></p><p>Helt klart är att mer eller mindre trötta gubbar behöver feta mjuka skidor för att kompensera sin (eventuellt) bristande spänst. Jag tror Darkside kan vara ett mycket bra val som puderskida om man vill ha ett lättmanövrerat ekipage. Konstruktionen med normalt spann i kombination med tiprocker ger en skida som även fungerar acceptabelt utanför de bottenlösa partierna. Jag har ett par K2 Hardside som i grunden har samma konstruktion och en fetare och mjukare variant av denna skida (vilket jag tror Darkside är) kan vara exakt vad du söker.</p><p></p><p>Läs MnOs skidtest!</p><p></p><p>/MM</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Mountain_Man, post: 605893, member: 13863"] Jag har bara sett K2 Darkside på bild ... så du får ta min synpunkter för vad de är! Helt klart är att mer eller mindre trötta gubbar behöver feta mjuka skidor för att kompensera sin (eventuellt) bristande spänst. Jag tror Darkside kan vara ett mycket bra val som puderskida om man vill ha ett lättmanövrerat ekipage. Konstruktionen med normalt spann i kombination med tiprocker ger en skida som även fungerar acceptabelt utanför de bottenlösa partierna. Jag har ett par K2 Hardside som i grunden har samma konstruktion och en fetare och mjukare variant av denna skida (vilket jag tror Darkside är) kan vara exakt vad du söker. Läs MnOs skidtest! /MM [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
K2 Darkside för småtrött tjockis?
Tillbaka
Topp