K2 Disorderly, köpa eller inte?

virres

Ny medlem
har läst runt lite här på forumet, och såg att det nyligen släpptes en tråd om dessa skidor, jag är en erfaren piståkare men vill även kunna åka i parken.. Min budget ligger på runt 4000 och tyckte att dessa skidor skulle passa bra för mig, vad tycker ni? Ska jag köpa eller har ni något bättre förslag?

Jag är 18 år
väger 80
och är ca 175

tjena . jag köpte de nyss. för mig funkar de riktigt bra. har inte provat i riktiga backar men av vad jag har känt tkr jag du ska köpa. + att de är snygga ;)

Har köpt ett par också skall hämta dem imorgon.
(På stadium.se så har de 15%rea på rea priset så det blir 3339kr för skidorna med marker 12)

har också nyss köpt ett par och dom funkar bra fast jag tycker det är lite svårt att svänga i puder men det kanske beror på att dom är mittmonterade ;)

cleverkev sa:
har också nyss köpt ett par och dom funkar bra fast jag tycker det är lite svårt att svänga i puder men det kanske beror på att dom är mittmonterade ;)
Det kan också bero på att skidan är helsymmetrisk. alltså den har ingen carving modell. så den är den perfekta skidan för park/pipe.
De var så på 08/09 modellen iaf :)

Tjenixen! Vad jag har förstått så är Disorderly symmetrisk, dvs. ja, den är symmetrisk ;-) Detta gör att den kanske inte är det optimala valet om du ska åka mest pist, och en del park.... Och FFS! Köp inte Marker 11/12 Free (Griffon/Jester funkar dock) eller vad de nu heter nuförtiden, en riktig skitbindning! Du måste även montera bindningarna mitmitt för att skidorna ska kunna vara optimala.... Lycka till med ditt skidköp!

Jag köpte dem, och tycker det funkar kanon i både pist och park, bara använda sig av mer bakåtvikt och de funkar hyfsat :) Jag är riktigt nöjd kan rekomendera skidan till alla som vill köpa dem :P Vad jag läst mig till ska griffon binningarna vara bra?? Vad är det som är dåligt med dem, tycker dem är grymma hittils.. sen är väl det ett ganska litet problem egentligen jag menar binning som binning för ett par skidor för 4 lax. Tack för svaren :)

Jag har marker griffon, har snackat lite på NS om detta, dom säger att det är en av dom bästa bindningar du kan skaffa, efter look och FKS?

Tillbaka
Topp