Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
K2 Domain - Bra park skida?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="OVesterlund" data-source="post: 946538" data-attributes="member: 116768"><p>Jag har nu denna säsong kört ca 2 månader på ett par Line Mastermind innan dom gick sönder. Masterminden är som domain också en väldigt lätt, mjuk och lekfull skida. </p><p>Då jag körde med dom tyckte jag att dom var sjukt bra och att dom funkade bra i större hopp, men sen gick dom sönder (<a href="http://i43.tinypic.com/24bnom1.jpg" target="_blank">såhär</a>) och jag fick dom reklamerade och jag köpte upp mig till ett par Armada AR7.</p><p></p><p>Det var STOR skillnad på hur dom kändes! AR7orna kändes mycket stabilare, det känndes säkrare att åka med dom och man kände att man hade mycket mer kontroll. Att få rotation med mina mastermind var väldigt enkelt då dom var så lätta, med ar7orna gick det minst lika lätt, men det känndes mycket mer stabilt och kontrollerat i luften med dom. </p><p>I landningarna har ar7orna funkat sjukt mycket bättre än mastermind då dom är lite styvare. Både på rails och i hopp har det varit bättre.</p><p></p><p>Jag ser ingen mening med att ha mjuka skidor annat än för då man gör butters och sånt. Vilket inte är ofta (för mig i alla fall). Hänt flera gånger att jag fått lite bakvikt som sedan gjort att jag ramlat bak för att skidorna var så mjuka.</p><p>Detta problemet har jag inte haft med ar7orna.</p><p></p><p>Lätta skidor vill man väl ha, men ändå inte för lätta! Känns inte lika kontrollerat i hopp med för lätta. Enda fördelen med riktigt lätta skidor är när man kör rails och enkelt vill kunna få rotation. Vilket ändå såklart funkar med med ar7!</p><p></p><p>Jag säger inte att ar7 är en tung jättestyv skida. Den är ganska lätt, och lagomt hård för mig som väger 60kg.</p><p></p><p>Jag skulle säga att du inte borde köra på en mjuk lekfull skida som domain (testat den också litegrann). </p><p>Armada AR7 är en sjukt skön skida som jag tror du skulle bli nöjd med! </p><p></p><p>Jävla mycket text det blev, haha!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="OVesterlund, post: 946538, member: 116768"] Jag har nu denna säsong kört ca 2 månader på ett par Line Mastermind innan dom gick sönder. Masterminden är som domain också en väldigt lätt, mjuk och lekfull skida. Då jag körde med dom tyckte jag att dom var sjukt bra och att dom funkade bra i större hopp, men sen gick dom sönder ([url=http://i43.tinypic.com/24bnom1.jpg]såhär[/url]) och jag fick dom reklamerade och jag köpte upp mig till ett par Armada AR7. Det var STOR skillnad på hur dom kändes! AR7orna kändes mycket stabilare, det känndes säkrare att åka med dom och man kände att man hade mycket mer kontroll. Att få rotation med mina mastermind var väldigt enkelt då dom var så lätta, med ar7orna gick det minst lika lätt, men det känndes mycket mer stabilt och kontrollerat i luften med dom. I landningarna har ar7orna funkat sjukt mycket bättre än mastermind då dom är lite styvare. Både på rails och i hopp har det varit bättre. Jag ser ingen mening med att ha mjuka skidor annat än för då man gör butters och sånt. Vilket inte är ofta (för mig i alla fall). Hänt flera gånger att jag fått lite bakvikt som sedan gjort att jag ramlat bak för att skidorna var så mjuka. Detta problemet har jag inte haft med ar7orna. Lätta skidor vill man väl ha, men ändå inte för lätta! Känns inte lika kontrollerat i hopp med för lätta. Enda fördelen med riktigt lätta skidor är när man kör rails och enkelt vill kunna få rotation. Vilket ändå såklart funkar med med ar7! Jag säger inte att ar7 är en tung jättestyv skida. Den är ganska lätt, och lagomt hård för mig som väger 60kg. Jag skulle säga att du inte borde köra på en mjuk lekfull skida som domain (testat den också litegrann). Armada AR7 är en sjukt skön skida som jag tror du skulle bli nöjd med! Jävla mycket text det blev, haha! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
K2 Domain - Bra park skida?
Tillbaka
Topp