Har testat Revival. Fick dock inte ut så mycket av dom, då det var riktigt risigt i backen. Har inte kört dom i park heller så jag har alltså inte riktigt testat vad dom går för.
Det lilla jag fick fram var att det var att skidan kändes skön över lag. Är lite småanti emot rocker om man inte ska pumpa fett med puder, men det är väl en vanesak. Det är ju inte mycket rocker på dom men det känns helt klart. Behövs inte mycket jobb för att du ska få ett fint skär. - Fusk, enligt min mening, men har väl sina fördelar. Då jag gillar att trycka till så kändes det lite knasigt att plötsigt vara på väg uppåt i backen innan jag ens kände att jag vanligtvis skulle vara halvvägs i svängen. Låter som om jag snackar om ett par Hellbent (väldigt mycket rocker) eller någon liknande skida men jag är inte van med rocker och då är skillnaden, för mig, stor. Det är ju trots allt bara en jibrocker så det är inte så farligt.
Nog om rocker..
Jag har inte testat Domain, men dom verkar ju ganska så lika. Stora skillnaden är ju att Domain är helsymetrisk, alltså ser den likadan ut fram som bak. Mått: 115-90-115. Den bör då alltså vara mittmonterad.
Vad det gäller Revival så är den inte helsymetrisk. Mått: 121-90-115.
Ska du endast vara i parken så är det nog hugget som stucket. Domain är ju aningen billigare och det är schysst med en helsymetrisk skida om du endast ska vara i parken.
Ska du däremot upptäcka lite mer än parken emallanåt, är ju Revival att rekommendera