Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
K2 Domain och Revival
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Deleted member 85865" data-source="post: 836444"><p>Har testat Revival. Fick dock inte ut så mycket av dom, då det var riktigt risigt i backen. Har inte kört dom i park heller så jag har alltså inte riktigt testat vad dom går för.</p><p></p><p>Det lilla jag fick fram var att det var att skidan kändes skön över lag. Är lite småanti emot rocker om man inte ska pumpa fett med puder, men det är väl en vanesak. Det är ju inte mycket rocker på dom men det känns helt klart. Behövs inte mycket jobb för att du ska få ett fint skär. - Fusk, enligt min mening, men har väl sina fördelar. Då jag gillar att trycka till så kändes det lite knasigt att plötsigt vara på väg uppåt i backen innan jag ens kände att jag vanligtvis skulle vara halvvägs i svängen. Låter som om jag snackar om ett par Hellbent (väldigt mycket rocker) eller någon liknande skida men jag är inte van med rocker och då är skillnaden, för mig, stor. Det är ju trots allt bara en jibrocker så det är inte så farligt.</p><p></p><p>Nog om rocker..</p><p>Jag har inte testat Domain, men dom verkar ju ganska så lika. Stora skillnaden är ju att Domain är helsymetrisk, alltså ser den likadan ut fram som bak. Mått: 115-90-115. Den bör då alltså vara mittmonterad.</p><p>Vad det gäller Revival så är den inte helsymetrisk. Mått: 121-90-115.</p><p></p><p>Ska du endast vara i parken så är det nog hugget som stucket. Domain är ju aningen billigare och det är schysst med en helsymetrisk skida om du endast ska vara i parken.</p><p>Ska du däremot upptäcka lite mer än parken emallanåt, är ju Revival att rekommendera</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Deleted member 85865, post: 836444"] Har testat Revival. Fick dock inte ut så mycket av dom, då det var riktigt risigt i backen. Har inte kört dom i park heller så jag har alltså inte riktigt testat vad dom går för. Det lilla jag fick fram var att det var att skidan kändes skön över lag. Är lite småanti emot rocker om man inte ska pumpa fett med puder, men det är väl en vanesak. Det är ju inte mycket rocker på dom men det känns helt klart. Behövs inte mycket jobb för att du ska få ett fint skär. - Fusk, enligt min mening, men har väl sina fördelar. Då jag gillar att trycka till så kändes det lite knasigt att plötsigt vara på väg uppåt i backen innan jag ens kände att jag vanligtvis skulle vara halvvägs i svängen. Låter som om jag snackar om ett par Hellbent (väldigt mycket rocker) eller någon liknande skida men jag är inte van med rocker och då är skillnaden, för mig, stor. Det är ju trots allt bara en jibrocker så det är inte så farligt. Nog om rocker.. Jag har inte testat Domain, men dom verkar ju ganska så lika. Stora skillnaden är ju att Domain är helsymetrisk, alltså ser den likadan ut fram som bak. Mått: 115-90-115. Den bör då alltså vara mittmonterad. Vad det gäller Revival så är den inte helsymetrisk. Mått: 121-90-115. Ska du endast vara i parken så är det nog hugget som stucket. Domain är ju aningen billigare och det är schysst med en helsymetrisk skida om du endast ska vara i parken. Ska du däremot upptäcka lite mer än parken emallanåt, är ju Revival att rekommendera [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
K2 Domain och Revival
Tillbaka
Topp