Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
K2 eller R2
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Carled" data-source="post: 976567" data-attributes="member: 46762"><p>Bra inlägg! Det här har väldigt mycket potential att dels bli en kul tråd a.t.m., men även för framtida spekulanter att läsa i.</p><p></p><p>Det låter som att du mestadels kommer köra framlänges och inte slänga som mycket trick, korrekt?</p><p></p><p>Det beror ju även lite på vad du gillar för känsla i skidan (centrerat/mer bakåt) och hur du ser på tailrocker men det låte ju nästan som att SideSeth skulle passa bäst (jag gillar den starkt!). Ev. även Super7 då den är väldigt direktionell, men den har ju lite tailrocker. Jag hade själv R2 förra året och är en i kören så att säga, men SideSeth var verkligen en grymt kul, smidig och praktisk skida när jag testade den i Stryn.</p><p></p><p>R2'an är ett riktigt fint storabergsverktyg i 192 och jag gillar verkligen känslan, men den har lite bredd som gör den lite ofördelaktig t.ex. när det blir tungt och man måste pressa lite kortsväng. Mycket bredd betyder mycket moment i benen... Jag tror nog mer på R2 än på Pettitor utan att ha åkt Pettitor. Den är riktigt stabil under foten men mjuknar till ordentligt i rockern vilket är mer vettigt om man skall hoppa och snurra mycket och t.ex. göra butters lite här och var.</p><p></p><p>Till övriga, någon som har åkt mycket på Super7 och kan bena ut karaktären?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Carled, post: 976567, member: 46762"] Bra inlägg! Det här har väldigt mycket potential att dels bli en kul tråd a.t.m., men även för framtida spekulanter att läsa i. Det låter som att du mestadels kommer köra framlänges och inte slänga som mycket trick, korrekt? Det beror ju även lite på vad du gillar för känsla i skidan (centrerat/mer bakåt) och hur du ser på tailrocker men det låte ju nästan som att SideSeth skulle passa bäst (jag gillar den starkt!). Ev. även Super7 då den är väldigt direktionell, men den har ju lite tailrocker. Jag hade själv R2 förra året och är en i kören så att säga, men SideSeth var verkligen en grymt kul, smidig och praktisk skida när jag testade den i Stryn. R2'an är ett riktigt fint storabergsverktyg i 192 och jag gillar verkligen känslan, men den har lite bredd som gör den lite ofördelaktig t.ex. när det blir tungt och man måste pressa lite kortsväng. Mycket bredd betyder mycket moment i benen... Jag tror nog mer på R2 än på Pettitor utan att ha åkt Pettitor. Den är riktigt stabil under foten men mjuknar till ordentligt i rockern vilket är mer vettigt om man skall hoppa och snurra mycket och t.ex. göra butters lite här och var. Till övriga, någon som har åkt mycket på Super7 och kan bena ut karaktären? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
K2 eller R2
Tillbaka
Topp