Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
K2 eller R2
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="PNyberg" data-source="post: 979117" data-attributes="member: 49358"><p>Jag testade SideSeth samma dag som Carled. Väger ca samma som Carled, kanske ngt kg mer, och lite längre.</p><p>Håller med honom på alla punkter faktiskt.</p><p>Jag har tidigare varit lite av en motståndare till hur K2 bygger sina skidor. Jag har fått en känsla av tunga och mjuka skidor utan vidare spänst. Men, jag måste erkänna att jag inte har testat några K2 skidor sedan 2008, och då testade jag dåvarande promodel till Seth...föga imponerad.</p><p></p><p>SideSethen var ett helt annat djur. Otroligt lättkörd, kvick och relativt stabil. Förmedlades en fin känsla av tailstyvhet när det vart stökigt och bökigt. Generellt så var den fint avvägd i dämpningen utan att tappa varken känsla eller "stabilitet". Märkte heller inga oroligheter i nosen, detta är säkert tack vare att den har blivit lägre, lättare (tror jag) och styvare.</p><p>Blev ju bara teståkning i slask och allt vad som bjuds på en rrrriiktigt slaskig dag.</p><p>Jag försökte ladda på så mycket jag vågade över transportsträckorna (typ dem enda "droppsen" som finns i Stryn...?) för att sedan landa i ett puckelhav. Kände mig aldrig otrygg, vare sig i luften eller i landningar</p><p>.</p><p>När det gick fort (branta delen skiers höger om sprickan) så kände jag att det hade vart fint med ett par cm till (181 testades som sagt), vilket finns, och behövs om man är någorlunda driven i sin åkning.</p><p>Jag tyckte att den kändes ganska lätt på foten, och det har nog mer med svingvikt att göra än egenvikt.</p><p></p><p>I det stora hela så tycker jag att SideSeth är en väldigt kompetent skida för den som söker en vän till alla dagar, på lite större berg.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="PNyberg, post: 979117, member: 49358"] Jag testade SideSeth samma dag som Carled. Väger ca samma som Carled, kanske ngt kg mer, och lite längre. Håller med honom på alla punkter faktiskt. Jag har tidigare varit lite av en motståndare till hur K2 bygger sina skidor. Jag har fått en känsla av tunga och mjuka skidor utan vidare spänst. Men, jag måste erkänna att jag inte har testat några K2 skidor sedan 2008, och då testade jag dåvarande promodel till Seth...föga imponerad. SideSethen var ett helt annat djur. Otroligt lättkörd, kvick och relativt stabil. Förmedlades en fin känsla av tailstyvhet när det vart stökigt och bökigt. Generellt så var den fint avvägd i dämpningen utan att tappa varken känsla eller "stabilitet". Märkte heller inga oroligheter i nosen, detta är säkert tack vare att den har blivit lägre, lättare (tror jag) och styvare. Blev ju bara teståkning i slask och allt vad som bjuds på en rrrriiktigt slaskig dag. Jag försökte ladda på så mycket jag vågade över transportsträckorna (typ dem enda "droppsen" som finns i Stryn...?) för att sedan landa i ett puckelhav. Kände mig aldrig otrygg, vare sig i luften eller i landningar . När det gick fort (branta delen skiers höger om sprickan) så kände jag att det hade vart fint med ett par cm till (181 testades som sagt), vilket finns, och behövs om man är någorlunda driven i sin åkning. Jag tyckte att den kändes ganska lätt på foten, och det har nog mer med svingvikt att göra än egenvikt. I det stora hela så tycker jag att SideSeth är en väldigt kompetent skida för den som söker en vän till alla dagar, på lite större berg. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
K2 eller R2
Tillbaka
Topp