Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
K2 HardSide 11/12 - rätt skidor för mig?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Mountain_Man" data-source="post: 971054" data-attributes="member: 13863"><p>Hardside är en riktigt bra allroundskida med ett visst fokus på pist och hårt underlag. Den är en förvånansvärt stabil, kvick och lätthanterlig skida i pisten. Går förvånansvärt bra även på riktigt hårt underlag. Men personligen tycker jag den är lite för smal och hård för att vara riktigt rolig i offpisten. Är man så stor som du och du vill utvecklas utanför pisterna får du en mycket roligare skida i Sidestash, 1 cm bredare och snäppet mjukare flex gör den till bra mycket trevligare på lösare underlag. </p><p></p><p>Så om ditt fokus är på hårt underlag och pist med några enstaka besök utanför pisten är Hardside ett bra val. Kommer du att köra stora berg (läs Alperna och Åre) är 188 cm givet. Kommer du mest att köra i småbackar ( läs Sälen och liknande) får du en lite kvickare skida om du väljer 181 cm, men tappar i bärkraft i lössnön ...</p><p></p><p>Väljer du Sidestashen är det offpist i första hand och då känns 188 cm givet. Mycket lätthanterlig skida på lite mjukare underlag, går även bra i pisten men är ärligt talat inte så underhållande om det är hårt (även om man klarar sig med hedern i behåll i princip överallt på berget).</p><p></p><p>Yo, jag har kört ( och ägt ) båda!</p><p></p><p>/MM</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Mountain_Man, post: 971054, member: 13863"] Hardside är en riktigt bra allroundskida med ett visst fokus på pist och hårt underlag. Den är en förvånansvärt stabil, kvick och lätthanterlig skida i pisten. Går förvånansvärt bra även på riktigt hårt underlag. Men personligen tycker jag den är lite för smal och hård för att vara riktigt rolig i offpisten. Är man så stor som du och du vill utvecklas utanför pisterna får du en mycket roligare skida i Sidestash, 1 cm bredare och snäppet mjukare flex gör den till bra mycket trevligare på lösare underlag. Så om ditt fokus är på hårt underlag och pist med några enstaka besök utanför pisten är Hardside ett bra val. Kommer du att köra stora berg (läs Alperna och Åre) är 188 cm givet. Kommer du mest att köra i småbackar ( läs Sälen och liknande) får du en lite kvickare skida om du väljer 181 cm, men tappar i bärkraft i lössnön ... Väljer du Sidestashen är det offpist i första hand och då känns 188 cm givet. Mycket lätthanterlig skida på lite mjukare underlag, går även bra i pisten men är ärligt talat inte så underhållande om det är hårt (även om man klarar sig med hedern i behåll i princip överallt på berget). Yo, jag har kört ( och ägt ) båda! /MM [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
K2 HardSide 11/12 - rätt skidor för mig?
Tillbaka
Topp