K2 Hardside vs Dynastar ledgend pro rider

Aund

Ny medlem
tjena!

Jag är inne på att köpa ny offpistskidor inför i år. Jag har hittat 2 olika skidor med bra pris, det gäller K2 hardside och Dynastar pro rider.

Min fråga är nu, vilka skidor är bäst? Jag gillar fart, åkar ganska aggressivt och gillar när det är brant. Hur bra skidorna är i pisten spelar ingen roll då jag har ett par grymma pistskidor redan. Så som jag har förstått det är Dynastar stabilare i högre farter och att K2 är mer lekfulla.

Är tacksam för alla svar!

Ingen av dom är speciellt lekfulla utan går under en liknande kategori. Mer stabilitet än flyt och lekfullhet.
Båda är dessutom mer av allroundskidor, går bra i pisten, jättebra i uppkört och hårdare snö men är lite för smala och hårda för att ge det där riktiga flytet. Dock skulle jag tro att K2n har aningens bättre flyt.

Nej de har jag också hört men jag vill inte lägga ut så mycket pengar på skidor plus att jag förmodligen inte kommer åka i jättedjup snö.

Men du skulle lägga dina pengar på K2n?

Aldrig kört pro ridern, men hardsiden går att bomba på rätt jävla bra med utan att den gör bort sig. Riktigt bra för teknisk brantåkning är den också!

Har haft Hardside tidigare och kört på Sidestash i ett par vintrar nu och ska du bara ha dom till offpist så rekommenderar jag att du kikar på Sidestash (gärna tidigare årsmodeller eftersom dom brukar finnas till bra pris) i stället då det är en betydligt bättre offpist skida och trots det rätt bra allround med.
Hardside är mer en skida för 50% i pisten och 50% i blandad offpist medans Sidestash är mer 70/30....typ.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp