Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
K2 Hell Bent, bara bra för puder ?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="rickenz" data-source="post: 519837" data-attributes="member: 92472"><p>Tjo! </p><p></p><p>Jag ska införskaffa mig ett par twintip, är ruskigt sugen på K2s Hell Bent, men alla produktbeskrivningar på dem tyder på att de är mest för puder och offpist.</p><p></p><p>Själv så åker jag mest i pist, men även mycket i parken. Självklart blir det ju en hel del puder också, men här i Sverige finns ju inte så stora möjligheter till riktigt gott puder. Vad jag har förstått så är tydligen skidor som är smala på mitten lättast att hantera när man hoppar. ???</p><p>Men nu är ju Hell Bent rätt breda på mitten..</p><p></p><p>Jag har även kollat in K2s Kung Fujas, som är 95 mm på mitten jämfört med Hell Bents 122 mm på mitten. </p><p></p><p>Så jag undrar hur stor betydelse tjockleken på mitten har, och vilka som lämpar sig bäst för mig. </p><p></p><p>Tacksam för svar /Richard</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="rickenz, post: 519837, member: 92472"] Tjo! Jag ska införskaffa mig ett par twintip, är ruskigt sugen på K2s Hell Bent, men alla produktbeskrivningar på dem tyder på att de är mest för puder och offpist. Själv så åker jag mest i pist, men även mycket i parken. Självklart blir det ju en hel del puder också, men här i Sverige finns ju inte så stora möjligheter till riktigt gott puder. Vad jag har förstått så är tydligen skidor som är smala på mitten lättast att hantera när man hoppar. ??? Men nu är ju Hell Bent rätt breda på mitten.. Jag har även kollat in K2s Kung Fujas, som är 95 mm på mitten jämfört med Hell Bents 122 mm på mitten. Så jag undrar hur stor betydelse tjockleken på mitten har, och vilka som lämpar sig bäst för mig. Tacksam för svar /Richard [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
K2 Hell Bent, bara bra för puder ?
Tillbaka
Topp