K2 Hellbent, montering av bindning?

herradler

Ny medlem
Hej!

Sitter och ska klicka hem ett par K2 Hellbent men blir lite förvirrad kring monteringsalternativen för Marker Griffon.
Jag kan välja mellan:
Core Center (FS)
Traditional (-7,5 FR)
Traditional (+3 Marker Schizo)
Telemark standard

Jag misstänker att det är någon av de två första jag ska välja men vilken? Skidan ska användas som pudervapen och inget jibbjibb.

Tack på förhand!
/Andreas

hade precis som ovanstående satt den på 2,5cm bakom mitt eller "core" 1 cm bakom. förmodligen -2,5cm.. mittmontering blir nog lite väl mkt jibbkänsla om du mest ska använda dom som puderplank i första hand o inte köra så mkt "jibbjibb"

Senast ändrad:
Har googlat som en tok på detta och om jag förstår rätt så ska 2,5cm bakom motsvara "Traditional (-7,5 FR)". FR borde ju rimligtvis betyda Freeride kan man tycka. Ska dock handla av Tysken och där kan ju FR betyda något annat :P

Köp ett par Schizo, inte så mycket dyrare än vanliga Griffon, men du kan justera +/-3cm utan verktyg.

kör mina hellbents på -2.5 och ja det är Traditional (-7,5 FR), hade inte valt en schizo binding du kommer förlora för mycket av känslan i skidorna då.

hej, är lite förvirrad över vad olika montering motsvarar. Har läst tråden ovan och samtidigt fått följande svar ifrån Sport Conrad: If you are a normal Freerider or skier,choose -7,5 FR.If you want to ski in the park up and on,choose -2,5 behind center.
Är det någon som kan förklara hur det hänger ihop för en novis?

Tillbaka
Topp