Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
k2 Hellbents 2011, montering?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Jarle" data-source="post: 816415" data-attributes="member: 33485"><p>Jag har helt och hållet förståelser för båda sidor här. Det är klart att man vill hålla utgifterna till ett minimum då de flesta av oss har en begränsad budget betyder ju i regel att mindre utgifter per åkdag = fler åkdagar.</p><p></p><p>Men att gå och ta del av all den service en skidbutik erbjuder "gratis" (servicen finns ju för att sälja och denna service är inbakat i priset på tjänster och produkter) och sedan gå och köpa prylarna någon annanstans är inte helt fair. Det finns ställen som erbjuder denna service och i vissa fall kompetens som skidbutikerna har, helt gratis, freeride.se är en av de ställena.</p><p></p><p>Hade det varit ditt jobb att rekommendera och diskutera skidutrustning på heltid hade du själv knappast velat göra det gratis? Hasse har dessutom en stor poäng när det kommer till att kunna prova grejorna fysiskt. Jag tror knappast herr Conrad skulle plocka med sig hela sortimentet till sälen, åre, hemsedal osv för att vi skulle kunna testa prylarna.</p><p></p><p>Att de stora internetbutikerna och märkena skulle genomföra demodagar på egen hand är absolut ingen omöjlighet, i dagsläget är det dock ganska avlägset. Framför allt så tror jag att det stora problemet med en sådan grej är att få dem att komma till norden som faktiskt är en såpass liten marknad, att sedan få dem att komma hit allihopa samtidigt skulle bli ännu svårare. Att kunna gå till ett ställe, oavsett vilken dag på året det är, och faktiskt kunna klämma på grejerna (som faktiskt säger en hel del om skidan) skulle försvinna helt.</p><p></p><p>Helst skulle jag se en lösning som gynnar alla parterna men i dagsläget har jag tyvärr inte kommit på någon själv. Kanske kommer det bli vanligare med konceptbutiker så som bl.a. salomon har, fast som mer eller mindre bara är en "reklampelare" för deras prylar. Detta skulle också vara ganska synd då indiemärkena (som redan nu gör ett hästjobb för att man ska kunna testa deras prylar) skulle vara ännu svårare att lägga vantarna på innan ett eventuellt köp.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Jarle, post: 816415, member: 33485"] Jag har helt och hållet förståelser för båda sidor här. Det är klart att man vill hålla utgifterna till ett minimum då de flesta av oss har en begränsad budget betyder ju i regel att mindre utgifter per åkdag = fler åkdagar. Men att gå och ta del av all den service en skidbutik erbjuder "gratis" (servicen finns ju för att sälja och denna service är inbakat i priset på tjänster och produkter) och sedan gå och köpa prylarna någon annanstans är inte helt fair. Det finns ställen som erbjuder denna service och i vissa fall kompetens som skidbutikerna har, helt gratis, freeride.se är en av de ställena. Hade det varit ditt jobb att rekommendera och diskutera skidutrustning på heltid hade du själv knappast velat göra det gratis? Hasse har dessutom en stor poäng när det kommer till att kunna prova grejorna fysiskt. Jag tror knappast herr Conrad skulle plocka med sig hela sortimentet till sälen, åre, hemsedal osv för att vi skulle kunna testa prylarna. Att de stora internetbutikerna och märkena skulle genomföra demodagar på egen hand är absolut ingen omöjlighet, i dagsläget är det dock ganska avlägset. Framför allt så tror jag att det stora problemet med en sådan grej är att få dem att komma till norden som faktiskt är en såpass liten marknad, att sedan få dem att komma hit allihopa samtidigt skulle bli ännu svårare. Att kunna gå till ett ställe, oavsett vilken dag på året det är, och faktiskt kunna klämma på grejerna (som faktiskt säger en hel del om skidan) skulle försvinna helt. Helst skulle jag se en lösning som gynnar alla parterna men i dagsläget har jag tyvärr inte kommit på någon själv. Kanske kommer det bli vanligare med konceptbutiker så som bl.a. salomon har, fast som mer eller mindre bara är en "reklampelare" för deras prylar. Detta skulle också vara ganska synd då indiemärkena (som redan nu gör ett hästjobb för att man ska kunna testa deras prylar) skulle vara ännu svårare att lägga vantarna på innan ett eventuellt köp. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
k2 Hellbents 2011, montering?
Tillbaka
Topp