Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
K2 Obsethed 2010
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="xLUNDISx" data-source="post: 617997" data-attributes="member: 31962"><p>Tror han menar att den finns i 169, 179, 189 och 169 går bort direkt. Så då står det mellan 179 och 189, dom allra flesta med din längd och vikt väljer nog 179 men om du gillar och är van att köra på lite längre så funkar ju 189an. Men iom att K2 mäter märkligt är 179an ca 184cm och 189an ca 195cm i verklig längd. Så med tanke på det kanske valet blir enklare och 179an mer självklar. </p><p></p><p>Hjälpte det eller rörde jag till allt =)</p><p></p><p>EDIT: Det finns massor med snarlika modeller som säkert många kommer rekomendera men den är stabil, lätt åkt och funkar super i svenska förhållanden. Sen en rolig (eller fånig, beroende på hur man är lagd =) )detalj är att belagen är neon färgade så lyfter du dom lite från snön ser det ut som det lyser, senast idag blev jag stoppad av en dansk i liftkön som seriöst undrade varför jag monterat lampor under skidorna.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="xLUNDISx, post: 617997, member: 31962"] Tror han menar att den finns i 169, 179, 189 och 169 går bort direkt. Så då står det mellan 179 och 189, dom allra flesta med din längd och vikt väljer nog 179 men om du gillar och är van att köra på lite längre så funkar ju 189an. Men iom att K2 mäter märkligt är 179an ca 184cm och 189an ca 195cm i verklig längd. Så med tanke på det kanske valet blir enklare och 179an mer självklar. Hjälpte det eller rörde jag till allt =) EDIT: Det finns massor med snarlika modeller som säkert många kommer rekomendera men den är stabil, lätt åkt och funkar super i svenska förhållanden. Sen en rolig (eller fånig, beroende på hur man är lagd =) )detalj är att belagen är neon färgade så lyfter du dom lite från snön ser det ut som det lyser, senast idag blev jag stoppad av en dansk i liftkön som seriöst undrade varför jag monterat lampor under skidorna. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
K2 Obsethed 2010
Tillbaka
Topp