Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
K2 Obsethed eller Dynastar Legend Pro Rider
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Jarle" data-source="post: 457861" data-attributes="member: 33485"><p>Har inte kört de nya sethen, eller de gamla, bara kört Pistolerna, misstänker att de inte har mycket gemensamt. Men jag misstänker att det fortfarande är klassiskt K2 om man läser recensioner på den. Då är ju LP och Seth två helt olika skidor.</p><p></p><p>Jag upplever inte LP'n som varken bångstyrig eller svårmanövererad, trots min ringa vikt på ca 74 kg till min 170 höga hydda till kropp, i varken 186 eller 194 längden. Testade båda längderna ett par dagar i Ramis och det var inga problem att mata på i skogen med någon av längderna även fast jag hade föredragit 186 för skogsåkning, hade dock hellre haft 194 som allround. Detta var förra årets LP vilka ska vara styvare än årets, dessutom ett par meters större radie... Tycker helt enkelt det är en grym varjedagskida...</p><p></p><p>Förra årets seth hade inte speciellt mycket rocker, har svårt att tänka mig att man märker av det så jättemycket så länge man inte straightlinar på hårdpack...</p><p></p><p>Tänk över lite vad du vill ha ut av din skida och väg för/nackdelar med en styv/mjuk skida, stor radie vs snäv radie och allt där emellan...</p><p></p><p>Mjuka skidor: </p><p>+ Lättåkta </p><p>+ Lekfulla </p><p>+ Bättre flyt i puder gentemot en likadan skida som är styvare </p><p></p><p>- Oftast sämre stabilitet </p><p>- Risk att "trampa igenom" </p><p>- Ofta sämre isgrepp </p><p></p><p>Styva skidor: </p><p>+ Stabila </p><p>+ Kantgreppet är oftast bättre </p><p></p><p>- Kräver mer aktiv/starkare/mer teknisk åkning </p><p>- Känns lättare "klumpiga"</p><p></p><p>EDIT</p><p>Vad väger du? Vart och hur åker du?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Jarle, post: 457861, member: 33485"] Har inte kört de nya sethen, eller de gamla, bara kört Pistolerna, misstänker att de inte har mycket gemensamt. Men jag misstänker att det fortfarande är klassiskt K2 om man läser recensioner på den. Då är ju LP och Seth två helt olika skidor. Jag upplever inte LP'n som varken bångstyrig eller svårmanövererad, trots min ringa vikt på ca 74 kg till min 170 höga hydda till kropp, i varken 186 eller 194 längden. Testade båda längderna ett par dagar i Ramis och det var inga problem att mata på i skogen med någon av längderna även fast jag hade föredragit 186 för skogsåkning, hade dock hellre haft 194 som allround. Detta var förra årets LP vilka ska vara styvare än årets, dessutom ett par meters större radie... Tycker helt enkelt det är en grym varjedagskida... Förra årets seth hade inte speciellt mycket rocker, har svårt att tänka mig att man märker av det så jättemycket så länge man inte straightlinar på hårdpack... Tänk över lite vad du vill ha ut av din skida och väg för/nackdelar med en styv/mjuk skida, stor radie vs snäv radie och allt där emellan... Mjuka skidor: + Lättåkta + Lekfulla + Bättre flyt i puder gentemot en likadan skida som är styvare - Oftast sämre stabilitet - Risk att "trampa igenom" - Ofta sämre isgrepp Styva skidor: + Stabila + Kantgreppet är oftast bättre - Kräver mer aktiv/starkare/mer teknisk åkning - Känns lättare "klumpiga" EDIT Vad väger du? Vart och hur åker du? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
K2 Obsethed eller Dynastar Legend Pro Rider
Tillbaka
Topp