Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
K2 Phat Luv som allroundskida?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Sedna" data-source="post: 268606" data-attributes="member: 57165"><p>Tycker inte det låter som ett jättebra val, de har alldeles för dåliga pistegenskaper. Ska hon ha en allroundskida kan du nöja dig på en mindja på ca 80-85, jag lovar dig att de ändå bär bra i puder samtidigt som de funkar bra i pisten. Inte alls kul att ha ett par skidor som inte alls funkar så bra i pisten, framförallt eftersom hon är nybörjare på off-pist. Själv åker jag på ett par Rossignol B3 (83mm) och de tycker jag funkar väldigt bra som allroundskidor. När det gäller längden ska hon inte vara rädd för att välja ett par längre skidor, jag är är 170 cm och väger 60 kg och åker på ett par som är 178 cm. Jag har aldrig upplevt de för långa. Längden kompenserar bredden utanför pisten.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Sedna, post: 268606, member: 57165"] Tycker inte det låter som ett jättebra val, de har alldeles för dåliga pistegenskaper. Ska hon ha en allroundskida kan du nöja dig på en mindja på ca 80-85, jag lovar dig att de ändå bär bra i puder samtidigt som de funkar bra i pisten. Inte alls kul att ha ett par skidor som inte alls funkar så bra i pisten, framförallt eftersom hon är nybörjare på off-pist. Själv åker jag på ett par Rossignol B3 (83mm) och de tycker jag funkar väldigt bra som allroundskidor. När det gäller längden ska hon inte vara rädd för att välja ett par längre skidor, jag är är 170 cm och väger 60 kg och åker på ett par som är 178 cm. Jag har aldrig upplevt de för långa. Längden kompenserar bredden utanför pisten. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
K2 Phat Luv som allroundskida?
Tillbaka
Topp