K2 Pontoon

jeffa

Ny medlem
K2 Pontoon
Är det någon här som har åkt på denna skida?

Sökte bland trådarna men hittade ingen som bara handlade om Pontoon så slänger upp en tråd istället.

Har du åkt på skidan?
Vad tyckte du?
Vilken längd körde du o.s.v?
Har dom gjort några ändringar på Pontoonen eller är det samma skida som från början?

Jeffa

K2 Pontoon
Jag har åkt på mina pontoons 189 under två säsonger i Verbier. Vad jag förstår så är det samma skida nu som det var från första året. Till en början måste jag bara säga att det mesta som du kommer att läsa om pontoons, mestadels skrivet av folk som inte har åkt på dem, är oftast väldigt missvisande. Jag har nvänt mina kanske 60 av totalt 140 skiddagar de två senaste säsongerna. Väldigt mångsidig skida mao. Flyter utav bara fan, inga problem att ställa på kant om man är van vid breda lagg/duktig åkare, väldigt lättåkta. En jävlig rolig skida mao.
Enda nackdelen enligt mig är den väl mjuka tailen när man skall droppa lite större klippor. Landar man med bakåtvikt så är det väldigt lätt att "halka iväg" så att säga. Dock för mig inga problem att landa upp till 6 meter höga stenar trots att jag verkligen inte är ngt proffs.
En till fördel är kvaiteten. Mina är i utmärkt skick och har aldrig behövts lagas.

Johan

K2 Pontoon
Hej Johan och tack för svaret!

Det var lite det jag misstänkte. Känns som att många skriver om den men man hör sällan om någon som verkligen åker på den under en längre tid...

Blir i alla fall sugen att provköra!

(tack till den moderatorn som tog bort mitt andra inlägg i denna tråd. ingen som har lust att berätta varför?)

Jeffa

K2 Pontoon
Fråga min bror (MarkusO i min kompislista). Han har åkt en del på den och gillade skidan. Mjukt, men kul, är någon form av sammanfattning.

Tillbaka
Topp