Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
K2 Public Enemy 05/06
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Lima-ko" data-source="post: 117264" data-attributes="member: 15091"><p>andreas_N: Fråga 1: JAG har inte hört något om P-tex grejen men det låter nästan för bra för att vara sant. Vanligtvis om du kör ett strykjärn/vallajärn över laggen utan valla emellan belaget och järnet så släpper ju limningen ganska lätt och skidorna laminerar.</p><p>Fråga 2: Jag har kört 05:orna på boot center, 0, alltså så långt bak som möjligt, och 06:orna på 3+. Core center, helt mittmonterat ligger på 7,5+. JAG värdesätter framförallt allroundegenskaperna så jag vill inte mittmontera dem helt. JAG ser heller ingen anledning att mittmontera dem då jag redan tycker att de funkar sjukt bra i parken på 3+, men utan att tappa något i offpist och pist. Mittmonterar man dem helt blir de kanske lite bättre i parken kan JAG tänka mig, men inte mycket. Något som däremot är säkert är att man kommer tappa allt vad som heter pist och offpistegenskaper. Mittmontering gör bara att skidorna får ett mycket smalare åkregister.</p><p></p><p>/Limecow</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Lima-ko, post: 117264, member: 15091"] andreas_N: Fråga 1: JAG har inte hört något om P-tex grejen men det låter nästan för bra för att vara sant. Vanligtvis om du kör ett strykjärn/vallajärn över laggen utan valla emellan belaget och järnet så släpper ju limningen ganska lätt och skidorna laminerar. Fråga 2: Jag har kört 05:orna på boot center, 0, alltså så långt bak som möjligt, och 06:orna på 3+. Core center, helt mittmonterat ligger på 7,5+. JAG värdesätter framförallt allroundegenskaperna så jag vill inte mittmontera dem helt. JAG ser heller ingen anledning att mittmontera dem då jag redan tycker att de funkar sjukt bra i parken på 3+, men utan att tappa något i offpist och pist. Mittmonterar man dem helt blir de kanske lite bättre i parken kan JAG tänka mig, men inte mycket. Något som däremot är säkert är att man kommer tappa allt vad som heter pist och offpistegenskaper. Mittmontering gör bara att skidorna får ett mycket smalare åkregister. /Limecow [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
K2 Public Enemy 05/06
Tillbaka
Topp